👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goeiemiddag,
Wij hebben hier een Golf III met 1.6 AEE motor staan, waarvan het CO op beide brandstoffen te hoog is. Volgens LPG-specialist moest de lambdasonde worden vernieuwd. Dit hebben we gecontroleerd en inderdaad de sonde regelde niet. Nieuwe sonde gemonteerd, nog steeds hetzelfde. CO op beide systemen nog te hoog.
Suggesties????????????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Check eens met behulp van een thermometer en diagnoseapparaat of de motortemperatuur werkelijk en die de computer binnen krijgt kloppen. Temperatuursondes van VAG gaan als warme broodjes bij de dealer over de toonbank.
succes
wordt de temp.zender niet meegenomen met het uitlezen?
Alleen als er een draadbreuk is.Als hij een verkeerde temperatuur meet- dwz een verkeerde spanning- gaat de computer ervan uit dat dat goed is.Deze kan immers niet zien of voelen hoeveel graden het werkelijk is.
Volgens mij bij dit type wordt de belasting en de hoeveelheid lucht gemeten door de inlaatluchttemperatuursensor, de MAP sensor en de smoorklepsensor. Het is duidelijk dat het systeem openloop draait, de lambdasonde meet immers geen wisselende hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen. Dan moet het haast wel een van deze sensoren zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar