in het display verschijnt de tekst "oilsensor werkstatt prufen"
met de snap-on/ SUN scanner uitgelezen de volgende storingen:
code 18058 (canbus aandrijving) (p1650)
code 00534 (olietemp. sensor-G8 onaannemelijk signaal treedt af
en toe op)
Het is een passat met AHU motor
Geplaatst door harrynijboer (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
wietse11996 (0) PRO, 19 jaar geleden
olie op peil en dan nog dan sensor verv het kan ook de bedrading zijn maar dan blijft hij meestal branden.
Wigcher (0) PRO, 19 jaar geleden
Als sensor verv. niet helpt, instumentenpaneel uitbouwen, stekkers demonteren inspuiten met contactspray en ....
suc6 Wigcher
Thijs11385 (0), 19 jaar geleden
Op verschillende Vw / Audi's met longlife, zit een motorkap schakelaar. Als deze niet goed functioneerd zal ook het lampje van het olie peil blijven branden (sensor heeft te weinig olie geregistreerd, zodra de kap open is geweest gaat het regelapparaat er vanuit dat de olie weer op peil is. Ik weet ook dat ze wel eens kapot gaan. Weet alleen niet 100% zeker of ze in een passat van 2000 zitten. Thijs
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi thijs
ik ben bij deze auto geweest en inmiddels de microswits verwijderd..
heb er er niks meer van weer gehoord.. denk dat het opgelost is.
paul,
Siem Bijman (165) PRO, 19 jaar geleden
Paul, kun je ons uitleggen wat je pecies doet? De microswitch is dat een motorkapschakelaar of iets op de peilstok?
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi siem
de microswits bevind zich in de motorkapschakelaar ( 2 draden )
doorlussen. ( probleem opgelost ) het is een raar verhaal maar waar!!.
waneer dit probleem zich voor doet.. en je zou de motorkap open doen dan lijkt het voor de boordcomputer dat je er na hebt gekeken. lus je deze draad niet door... dan gaat het lampje olie na 100 km opnieuw branden..
( vandaar de doorlus )
het probleem zit hem niet in de oliesensor.. daar zoeken ze het allemaal.. ( je moet het net even weten )
ook zou je de motorkapschakelaar kunnen vervangen.. maar ik los het zo op. goedkoper tegenover de klant.
de garage waar deze auto stond ( harry nijboer ) lachte er ook om ( KAN NIET WAAR ZIJN ) mooi wel.. probleem is opgelost..
paul,
Siem Bijman (165) PRO, 19 jaar geleden
Thanks Paul.