auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: condens in koplamp

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

hallo erzit steets condens in mijn koplamp ik laat het droog worden door het rubberen kapje eraf te laten maar de volgende dag weer condens wat kan hiervan de oorzaak zijn heeft hier iemand ervaring mee.

Geplaatst door

nijs72 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Oorzaak, geen echt idee.
Ik heb het vroeger ook een keer gehad met een Opel.
Opgelost door een klein gaatje onderin het koplamphuis te boren, werkt als je gewoon halogeen verlichting hebt.

oldford 0
badge

15 jaar

Is het condens of echt druppels? Bij het eerste is het normaal.

ricky 10
badge

15 jaar

Dat het echt normaal is wil ik ook weer niet zeggen,die vocht komt ergens naar binnen,indien alles goed 'afgesloten' is zou dit normaal niet kunnen.

stefan84 0

15 jaar

Met betrekking tot koplampen komt steeds weer de klacht „ beslagen koplampglazen voor“ .
Door het systeem van de geventileerde koplamp circuleert lucht van buiten door de koplamp.
Vanwege het open, spatwaterdichte ventilatiesysteem (nodig voor druknivellering) zijn er binnen de koplamp verschillende „ klimaatzones“ ; zeer hete plaatsen, waar het glas wordt verwarmd door het licht en relatief koele plaatsen, waar het koplampglas gekoeld wordt door de rijwind.
Hierdoor kan bij hoge luchtvochtigheid en temperatuurverschillen tussen de binnenzijde van de koplamp en de omgeving (soms ook tijdens de rit) condensvorming aan de binnenzijde van het
koplampglas ontstaan, vooral bij koud weer en/of bij nat weer.
Het beslaan van de koplamp kan het beste worden vergeleken met het beslaan van de voorruit, die echter ontwasemd kan worden via de ontwasemingsrooster.
Dit kan b.v. voorkomen na het gebruik van een wasstraat, na het wassen van de motor of de voorzijde van de auto met een hogedrukspuit, nachtelijke temperatuurveranderingen, enz.
Vooral tijdens de naloopfase, waarbij de achterkant van de koplamp verwarmd wordt door de hete motor, terwijl het koplampglas tegelijkertijd afkoelt door de koude buitenlucht, slaat al de geringste hoeveelheid vocht neer aan de binnenzijde van het koplampglas.
Door het gebruik van helder koplampglas is dit fenomeen beter herkenbaar dan bij koplampglazen met profiel. Het beslaan van de koplampen is een optisch fenomeen dat geen invloed heeft op de werking (lichtopbrengst) van de koplamp. Door het beslaan van de koplampen kan er ook geen corrosie ontstaan aan de binnenzijde van de koplamp.
Bij beslagen koplampen moet het effectief lichtdoorlatende gedeelte van het koplampglas na ca. 5 -
10 minuten rijtijd met ingeschakeld dimlicht schoon zijn. De resterende oppervlakken aan de binnenkant van het koplampglas kunnen en mogen na de rit nog beslagen zijn.
Dit fenomeen kan bij elke koplamp, mistlamp, of achterlicht voorkomen.

louis2 0

15 jaar

het is wel voorgekomen na dat ik de auto heb gewassen in de wasstraat maar alleen de linker koplamp je zou toch zeggen dat dan allebij de koplampen moetten beslaan .

nijs72 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.