Ik heb een passat 74 kw AVB.
Sinds een tijdje heb ik dat als ik terug schakel van b.v de 3e versnelling naar de 2e versnelling, en dan weer wil accelereren het vermogen helemaal weg is, en een paar tellen later heb ik weer vol vermogen.
Dit is de ene keer 1 keer per week, en soms 3 keer per dag er is dus geen peil op te trekken.
Als de klacht zich voordoet gaan er geen controlelampjes branden, en de auto slaat dan ook niet af.
De auto een paar keer uit gelezen geen fout code's.
Wie heeft er ervaring met deze klacht.
Ik hoor het graag
B.V.D
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij geen storing is het advies een nieuwe luchtmassameter te proberen.
Bedankt voor de tip ik zal kijken of dit verbetering geeft.
Ik heb een nieuwe luchtmassameter geprobeerd probleem blijft het zelfde
Originele?
dit was inderdaad een originele
Misschien brandstoffilter vervuild?
[url=http://img197.imageshack.us/i/egr.png/][img]http://img197.imageshack.us/img197/1551/...[/img][/url]
wellicht een vervuilde egr waardoor de smoorklep blijft hangen. gr john
Hallo john egr en de smoorklep heb ik al afgesloten om dit uit te sluiten, geen resultaat
dan wellicht lekkage van een vacuumslang of een traag werkende n75. gr john
[quote=juan.hendriks]Ik heb een passat 74 kw AVB.
Sinds een tijdje heb ik dat als ik terug schakel van b.v de 3e versnelling naar de 2e versnelling, en dan weer wil accelereren het vermogen helemaal weg is, en een paar tellen later heb ik weer vol vermogen.
Dit is de ene keer 1 keer per week, en soms 3 keer per dag er is dus geen peil op te trekken.
Als de klacht zich voordoet gaan er geen controlelampjes branden, en de auto slaat dan ook niet af.
De auto een paar keer uit gelezen geen fout code's.
Wie heeft er ervaring met deze klacht.
Ik hoor het graag
B.V.D[/quote]
ik heb dezelfde passat en dezelfde probleem maar ik kan geen oplossing vinden en ik heb intussen lmm vervangen N75 vervangen turbo en egr laten schoonmaken oplossing is altijd welkom
15 jaar
Bekabeling van turbodruksensor of de sensor zelf eens nakijken
Deze motor heeft volgens mij een variabele turbo en die gaan vaak vervuilen. Turbo moet gedemonteerd worden en helemaal uit elkaar gehaald worden.(wel aftekenen zodat je hem hetzelfde terug zet) Als je aan de uitlaat kant van de turbo de variabele schoepen bekijkt zitten die vaak vast wat komt door het roet in de uitlaat. Alles goed schoonmaken en weer hermonteren. We hebben dit al meerdere malen meegemaakt. Komt ook voor bij o.a. A4, A6, Passat, Golf, Transporter T5 enz.
Veel sucses Passatje
Ja idd. Ik spuit ze altijd met het product van Innotec. Zit zelfs zo een handig slangetje met sproeikop bij
De turbo erafhalen is de beste oplossing, want als je de turbo aan de auto zelf schoonmaakt kun je nooit binnen in de variabele schoepen komen. We hebben dit laatst ook geprobeert met een T5, maar geen resultaat. ( Forte spul gebruikt). We hebben daarna de turbo er even af gehaald en open geschroefd, maar de variabele schoepen waren nog steeds erg vervuild en zaten daarom ook nog vast. Daarom halen we de turbo altijd helemaal uitelkaar zodat we hem van binnen goed kunnen reinigen.
Passatje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar