Volkswagen Passat: controlelampje remblokken

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi 110pk

Signalering voor remblokken vervangen licht op, terijl de blokken voor en achter nog 5mm dik zijn. Moeten ze inderdaad vervangen worden?

shyla

Geplaatst door shyla (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Je bedoelt dat er nog 5mm voering op zit??? Of incl. het ijzer?

Sytze

shyla (0), 17 jaar geleden

Alleen de voering is nog ca. 5mm dik.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ze zullen vast niet allemaal 5 mm dik zijn, en zeker niet op elke plek. Dus ja, ik denk wel dat je ze vernieuwen moet.

Sytze

vw4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Kijken of je sensor al geraakt is achter. Soms wordt ie door een rand op de schijf eerder geraakt waardoor waarschuwing gegeven wordt. Als sensor nog intact is zal er ergens een breuk in de kabel moeten zitten. Je kan ook het systeem kortsluiten door de draden door te lussen.

shyla (0), 17 jaar geleden

Heb inmiddels remblokken vervangen. Maar nu heb ik nog een vraag, als ik met draaiende motor maar stilstaande auto het rempedaal ingedrukt houd, dan zakt het pedaal steeds stukjes verder naar beneden.
als ik rem tijdens rijden, dan remt die normaal. De remleidingen zijn niet los geweest, er is dus geen lucht in hetsysteem gekomen. Ook verder geen olielekkage. oliepijl in remvlooistoftank staat tot maximaal.

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Remtangen teruggedrukt met gesloten ontluchtnippel?? Als het tegen zit komt dan een zooitje bagger in o.a. het abs aggregaat. Deze houd hier niet van. Ook druk je die shit je hoofdremcilinder in. Kan dat er iets verstopt zit waardoor het sponsige gevoel ontstaat.

Als je de motor afzet, eerst een keer of 5 remt, en dan met je volle gewicht op het pedaal gaat staan moet het pedaal keihard zijn en mag hij niet zakken.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Denk eerder dat je schijven niet meer vlak zijn en je blokken wel, dus dan druk je ahw de blokken in de kromming van de schijf. Dit verschijnsel gaat naarmate de blokken zijn ingesleten weer weg. Het kan echter wel een poos duren. Als je een paar keer snel achter elkaar pompt, zit het pedaal dan wel hoog? Dan is dit zeker de oorzaak van je sponzige pedaal.

Sytze

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.