auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: passat 1,9 tdi 110pk houd ineens in??

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 tdi 110pk 81kw

Nadat mijn auto drie weken geleden APK gekeurd is had ik al een paar keer het gevoel dat hij soms inhield. Gisteren dacht ik dat het erger werdt. totdat ik op een rotonde reed en wilde optrekken om de rotonde af te rijden, toen hield hij volledig in. Het toerental liep wel op naar 3000 maar ik kwam niet boven de 80km per uur uit. Gelukkig was ik bijna thuis en heb dus niet veel verder meer gereden. Wat kan dit zijn? Ongeveer anderhalf jaar geleden is de LMM vervangen. distributieriem is vorig jaar vervangen. Ik heb het idee dat ik de turbo niet meer hoor "fluiten".........

Geplaatst door

ejdb (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zal wel in de noodloop zijn gevallen vanwege dat de computer een defect constateerde.

Geen lampje brandend op het dashboard?
Eerst eens laten uitlezen, zien of de computer een foutcode heeft opgeslagen, dat vergemakkelijkt het zoeken.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Ik heb geen lampje(s) branden op het dashboard. Ik zal hem inderdaad even laten uitlezen om te kijken of er een gemelde storing is.

ejdb 0

18 jaar

Ik heb dit met mijn Audi A4 avant 110 PK ook gehad. Uitlezen gaf de meest rare storingen van kapotte LMM, versleten turbo, vacuumslangetje en boordcomputer.
Uiteindelijk was het een laaddrukregelklepventiel. Daar zitten er 2 van op. 1 aan de voorzijde bij de distributieriem en 1 aan de achterzijde bij de kleppendeksel. Ik heb dit getest door het vacuumslangetje op de turbo rechtstreeks aan te sluiten op de vacuumpomp voor de rembekrachtiger. Daarna ging hij weer als de spreekwoordelijke brandweer

Michel7746 0

18 jaar

Waarschijnlijk idd turboregelklep. Kan ook gewoon nog een keer lmm zijn. Heb ik ook meegemaakt bij eigen auto. 2 x vervangen binnen 1,5 jaar.

vw4 0
badge

18 jaar

de lmm is toch weer vervangen en het scheelt een heel stuk, maar echt om over naar huis te schrijven is het nog niet?

ejdb 0

18 jaar

Lijkt me het beste de rest van de suggesties hier af te werken.

Veel kun je zelf nazien, hoeft niet in een garage.

Cor1822 0
badge

18 jaar

Brandstoffilter ook vervangen bij beurt? Dacht ik net aan. Kan ook klacht veroorzaken

vw4 0
badge

18 jaar

jullie kunnen echt even gaan kijken naar dit, ga naar google en geef dit in : "LMM en EGR" en klik dan "luchtmassameters en sportluchtfilters" lees voor mijn part heel deze site ,maar het resultaat is verbluffend ,gewoon al de grillettjes voor de luchtmassameter verwijderd ,ze zeggen wel dat deze grilletjes "wat zij "SCREENS" noemen voor het vocht tegen te houden is ,maar mijn bora is 4,5 jaar oud maar toen ik het onderdeel openmaakte was er nog GEEN STOFJE te vinden dus verwijderde ik de grilletjes toch maar, btw ik gebruik enkel de ORIGINELE LUCHTFILTER ,resultaat MIJN BORA 110PK GAAT NIET MEER IN NOODLOOP .Lees gewoon even alles i.v.m. LMM en EGR en vele mensen op deze site zullen geholpen worden zonder nog extra kosten .Het helpt niet voor NIET GETUNDE AUTOS. Volgens mij weten ze bij de VW GARAGES maar al te goed wat ze kostenloos kunnen doen voor hun klanten .Maar ja ,een stukje hier en een onderdeeltje daar + montagekosten en dit loopt heel erg snel op, iets wat hun goed uitkomt natuurlijk, ZEKER gaan kijken

davd 0

18 jaar

Het leek dat het beter was nadat de LMM was vervangen. Gisteren toen ik naar huis reed was het toch in eens weer raak: geen vermogen. geen lampjes op dashboard. Meteen naar de garage gereden. zij zeiden als je nu opnieuw start doet hij het waarschijnlijk weer goed, en dat klopte. Hij gaat dus in een noodloop alleen weet ik niet waarom. Bij het uitlezen vond de garage niets. mijn motor is niet getuned dus bovenstaande oplossing laat ik even voor wat het is. Brandstoffilter is 3 maanden geleden vervangen samen met luchtfilter, kan daarbij iets "fout" zijn gegaand? Of zou het dan toch aan de laaddrukregelklepventiel of turboregelklep (is dit hetzelfde?) liggen? Kan ik dat zelf testen?

ejdb 0

18 jaar

Waarschijnlijk is het de N75 klep (hangt wel van type turbo af variabel of niet) deze regeld de verstelling van de variabele turbo. Of de turbo zit vol roet en moet schoongemaakt worden.

kijk ook eens op www.tdiclub.nl of op www.gerritspeek.nl/vag-com.html

dokter D 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.