Volkswagen Corrado: Corrado gaat soms ineens in noodloop.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v 9A

Hoi,

Ik heb een Corrado 2.0 16v motorcode 9A.

De volgende storing is geen touw aan vast te knopen wanneer het gebeurt. Een half jaar geleden gebeurde het voor het eerst, en deze week was het weer raak.

Het gebeurt als ik met steenkoude motor +- 2km heb gereden. Is nog nooit gebeurt wanneer de motor op bedrijfstempratuur is.

Rij netjes 80km/pu, en ineens valt het vermogen weg. Op het gaspedaal reageert ie dan niet meer, en stationair blijft ie net nog een beetje pruttelen. (tegen het afslaan)
Als ik de motor dan uit doe en de accupolen los haal 5 minuten wacht en er weer opzet, is het weer verholpen. (Computer resetten dus)

We hebben zelf een vermoeden dat de Lambdasonde de boosdoener is, maar daar zijn we niet zeker van.

-Als de motor stationair draait, en ik trek de stekker van de Lambdasonde los hoor ik geen verschil dat de motor anders gaan lopen ofzo.
-Met de stekker van de Lambda los, heeft de auto gewoon z'n volle vermogen.

Hij is vorig jaar toen naar de garage geweest, toen hebben ze het Hall element vervangen, omdat deze wel vaker voor deze problemen zorgde. Maar nou is er dus weer.

ik vroeg me eigenlijk af of iemand van hier misschien ook al eens dit probleem heeft gehad, dan hoor ik dit graag.

m.v.g.

Emiel Peterzon

Fire and Ice jetta

Geplaatst door Fire and Ice jetta (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Corrado? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

stefan84 (0), 15 jaar geleden

dit is inderdaad een vervelend probleem,maar aan de lambdasonde ligt het niet hoor..

maar aangezien het probleem zich maar heel af en toe voor doet,is het lastig een conclusie trekken,deed hij dit vaker zou ik zeggen,controleer de sensor eens van de kvs ( deze is blauw en zit in de kop of thermostaathuis ) je kan deze meten op Ohm..

als hij pruttelt,rookt hij dan ook,of stinkt hij naar benzine oid ?

Gr Stefan

Fire and Ice jetta (0), 15 jaar geleden

KVS, dat is dan de koelvloeistofsensor?

Hij begint wel erg naar benzine te stinken ja, als hij dan pruttelt. Erg roken is me nog niet opgevallen.

m.v.g.

Emiel Peterzon

willem12077 (0), 15 jaar geleden

Ik heb met mijn Renault Scenic hetzelfde probleem gehad. Vermogen was weg, staationair erg onstabiel. Verder stank uit de uitlaat.
Met het wisselen van bobines was het probleem opgelost. Een van de penbobines bleek kapot.
Heeft deze motor ook een bobine per cylinder?
Gr.
W

stefan84 (0), 15 jaar geleden

Hallo Emiel

Dat is inderdaad de koelvloeistof temperatuur sensor...

Je kan deze doormeten op Ohm ( Multiemeter ) en hij moet +/- aangeven :

20 Graden > 2200 - 2900 Ohm
40 Graden > 1000 - 1300 Ohm
60 Graden > 525 - 670 Ohm
80 Graden > 275 - 375 Ohm
100 Graden > 170 - 225 Ohm

Controleer ook je luchtvolumesensor eens...dit kan ook een mogelijke oorzaak zijn..

Voedingsspanning op pen 1 en 3 ca 5 Volt

Koudstart injector

Spuit +/- 8 Sec ( 15000 Ohm )

@ Willem,deze motor heeft 1 bobine..

Gr Stefan

Fire and Ice jetta (0), 15 jaar geleden

Hoi,

Bedankt voor de tips tot nu toe, nou heb ik eerst tenminste een lijstje wat ik kan gaan controleren.
Ga morgen eerst een multiemeter aanschaffen, zie nou toch wel dat zo'n ding wel erg handig.

m.v.g.

Emiel Peterzon

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.