Heren
ben nog steeds op zoek naar een corrado.
heb weer 1 gespot, dit betreft de 2liter 16v zonder G-lader, dit waren/ zijn toch de "goede" blokjes zonder problemen, betreft 2de type (teminste grill heeft 4 lamellen IPV 7), heeft 205.000 gelopen volgens hun site.
5-versnellingen, ABS, alarm met afstandsbediening, boordcomputer, bumpers en spiegels in carrosseriekleur, centrale vergrendeling, dealer onderhouden, deelbare achterbank, elektrische buitenspiegels, getint glas, in hoogte verstelbare stoel(en), lichtmetalen velgen , mistlampen voor, nationale autopas, onderhoudsboekjes aanwezig, sportinterieur, stuurbekrachtiging, toerenteller,
Datum eerste toelating Klik hier voor informatie 01-05-1993
Datum aanvang laatste tenaamstelling Klik hier voor informatie 17-01-2009
Datum eerste afgifte Nederland Klik hier voor informatie 01-05-1993
Wacht op keuren Info Nee
zou dus GEEN import bak zijn.
was bij dit type de ABS sensor nog gevoelig, de bak na het jaar 91 verbeterd. hoe zit het met de distributie interval ?
brandstofleiding? bekent probleem net als uitlaat spruitstuk?
en klepstoters elke 100.000 120.000 ? draagarm rubbers ?
vraag gewoon raak :) bij de specialisten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=paulkelder][quote=citroënmonteurtje]grapjas :)[/quote]
Vind een BX veel beter bij jou passen.......................
Gr. paul[/quote]
sorry kan daar gewoon niet aan beginnen, heb er 1 gereden. mn pa een paar constand elende, dus daarom werk ik nu bij Citroën, om te zorgen dat andere mensen dit probleem NIET zullen hebben.
mn collega rijdt ook in een VW hoor ;)
ne het HP ik vindt het niks om in te rijden ....
maar goed ontopic morgen ga ik er heen en ik zie wel wat er gebeurt ...
dis. interval was een ton of 5 jaar ?
Vergeet 1 ding niet, een corrado van dat bouwjaar kun je ook wel mee aan het werk........, voor niets krijgen is nog te duur.
Gr. paul
deze blokken, riem idd 100.000 km of 5 jaar, makkie om te vervangen.... Kunt beter op zoek gaan naar eentje met een KR motor (140 pk 1.8 motor 16V) die zijn echt onverwoestbaar.
maar nu de rest. corrado's zijn niet roestvrij. zichtdelen zoals deuren en kleppen willen rotten, maar ook onderhuids kan het krokant zijn. Zeker de verlaagde exemplaren met de schroefverensets. (lees: geen veren)
bij deze petje verkeerdom wagens zijn de carrosserieën vaak flink verwoest.
is het een knappe, mooie echte, harde met bewijsbare km's, in goede staat van onderhoud, van een liefhebber, dan zijn ze geld waard.
is het een petje verkeerom wagen, waar meer aan de stereo is uitgegeven dan aan motorolie kun je hem met een gerust hart laten staan. In dat geval heb ik nog wel een echte vw in de aanbieding.... (nee geen corrado)
[quote=paulkelder]Vergeet 1 ding niet, een corrado van dat bouwjaar kun je ook wel mee aan het werk........, voor niets krijgen is nog te duur.
Gr. paul[/quote]
paul er zijn echte; alleen heb ik ze op Marktplaats nog niet gezien.....
van de auto is de onderhouds historie bekent(compleet zover bij mij bekent), en dealer onderhouden.
ORGINEEL NEDERLANDSE AUTO! NIKS AAN VERROMMELT OF GEKNOEID! ONDERHOUDSHISTORIE BEKEND! WIE KWALITEIT ZOEKT HEEFT HET NU GEVONDEN! ALLE KEURINGEN TOEGESTAAN!
en nee deze staat niet op MP :)
de stoelen willen bij het 2de type ook wel door zakken ?
[quote=citroënmonteurtje]van de auto is de onderhouds historie bekent(compleet zover bij mij bekent), en dealer onderhouden.
ORGINEEL NEDERLANDSE AUTO! NIKS AAN VERROMMELT OF GEKNOEID! ONDERHOUDSHISTORIE BEKEND! WIE KWALITEIT ZOEKT HEEFT HET NU GEVONDEN! ALLE KEURINGEN TOEGESTAAN!
en nee deze staat niet op MP :)
de stoelen willen bij het 2de type ook wel door zakken ?[/quote]
van stoelen zou ik niet zo heel wakker liggen, die dingen op laten knappen bij een bekledingsbedrijf valt meestal wel mee. als de buitenkant nog maar heel is.
2.0 liter motor, kijk of ie geen rookpluimen geeft bij gaslos laten met hete motor; duid op slechte zuigerveren... Veel 2.0 liter motoren van vw weten aardig weg met motorolie.
ok, bedankt voor die tip,
trouwens die dis. moet daar de motorsteun voor los ? of kun je er gewoon bij
[quote=citroënmonteurtje]ok, bedankt voor die tip,
trouwens die dis. moet daar de motorsteun voor los ? of kun je er gewoon bij[/quote]
Riem kan er zo vanaf. deksels er af, poelie krukas en waterpomp er af, en je hebt hem te pakken.
ok top, weet ik dat alvast.
ik laat het weten wat het is geworden
[quote]bij deze petje verkeerdom wagens zijn de carrosserieën vaak flink verwoest.[/quote]
kl0te jeugd gehad zeker?
Copy/past Corrado forum
Aankooptips
Hieronder volgt een (voorlopige) lijst met belangrijke punten waarop gelet moet worden bij de aanschaf van een Corrado.
Mistlampen voorzijde
Deze kunnen de hitte niet aan wanneer de mistlampen vaak aan staan. Controleer of het glas niet is gescheurd door de hitte.
Electrisch schuif/kanteldak
Een zwak punt bij wat oudere Corrado?s (89-91). Controleer of het dak niet aanloopt en soepel en de geleiders loopt.
Transmissie (Alle Corrado's 89-91)
Controleer de versnellingsbak. Het schakelen moet als de bekende boter verlopen. Bij kraken of moeilijk schakelen (vooral van 1 naar 2) is er vast iets mis. Vanaf 91 is er een betere versnellingsbak in de Corrado gemonteerd.
Banden
Let op de slijtage van de banden. Wanneer een band alleen aan de binnen- of buitenkant is afgesleten is er iets met de aandrijfas. Dit geldt overigens natuurlijk voor alle auto's!
Verwarmde buitenspiegels
Door de warmte wil het nogal eens voorkomen dat de buitenspiegels zwart uitslaan. Is dit niet het geval, controleer dan of de verwarming het doet (kun je voelen).
G-lader
Laat de G-lader op druk controleren. Wanneer de druk niet hoger is dan 0.6 bar, dan kun je er vanuit gaan dat de lader aan een revisie toe is (kosten: tussen 300 en 600). Een gereviseerde G-lader is vaak te herkennen aan vernieuwde inbussen en een ingeslagen, of gekerfd nummer.
Wanneer een handelaar of garage zegt (en dat zeggen de meeste) dat de lader net is gereviseerd, vraag dan om een factuur van het bedrijf dat dat heeft gedaan! Bij een ANWB aankoopkeuring wordt de druk voor u gemeten!
Uitlaat
Controleer of de uitlaat niet lekt. Dit is een behoorlijke kostenpost bij een Corrado!
ABS
Maak een proefrit en controleer of de ABS werkt! Wanneer de auto wordt gestart, moet het ABS lampje binnen 20 sec. doven. Blijft deze branden, dan is er iets defect!
Motorsteunen
Controleer de motorsteunen. Laat bij hoge toeren (rijdend) het gas plotseling los. En geef (zonder te koppelen) een dot gas. Bij het "beuken" van het blok zijn de steunen aan vervanging toe.
Schade
Veel Corrado?s welke verkocht worden door handelaren (met alle respect overigens) zijn ex-schadeauto?s. Wanneer een Corrado er van buiten perfect uit ziet, wil dit nog niet zeggen dat de auto goed gerepareerd is! Wanneer er veel plamuur is gebruikt is de schade aan de binnenzijde nog goed te zien. Plamuur heeft niet het eeuwige leven: roest is het uiteindelijke resultaat!
Klepstoters
Tussen 120.000 en 130.000 moeten meestal de klepstoters worden vervangen. Let op tikkend geluid!
Koeling
Bij veel kilometers de drijfstanglagers en het motortje dat de koelvin laat aanslaan controleren.
Onderhoud
Bij de corrado zijn de intervallen verdeelt in
1. kleine beurt bij 15000 km(oliefilter,olie)
2. Grote beurt 30.000 km(olie,oliefilter,bougies(G60),Alle riemen controleren op spanning,luchtfilterbak reinigen en filter vervangen,Tandriem controleren op spanning en scheurtjes,Versnellingsbakolie peil controleren,schuifdak smeren)
3. kleine beurt 45.000 km (oliefilter,olie.)
4. Grote beurt 60.000km olie,oliefilter,bougies,Alle riemen controleren op spanning,luchtfilterbak reinigen en filter vervangen,Tandriem controleren op spanning en scheurtjes,Versnellingsbakolie peil controleren,schuifdak smeren,ribriem vervangen)
5. kleine beurt 75.000 (oliefilter,olie.)
6. grote beurt 90.000 (olie,oliefilter,bougies(G60),Alle riemen controleren op spanning,luchtfilterbak reinigen en filter vervangen,Tandriem controleren op spanning en scheurtjes,Versnellingsbakolie peil controleren,schuifdak smeren,Tandriem vervangen)
Na 90.000 km begint de cyclus weer overnieuw.De beurtjes zijn ieder jaar verplicht of 15.000 km of 1 jaar naar de vorige beurt.
15 jaar
nee, de jeugd van de gemiddelde corrado was wel goed, toen was ie nog onbereikbaar voor de petjes......
het is meer de corrado op midelbare leeftijd die verwoest is; en die komen nu weer op de markt. Het echte mooie spul zit bij de liefhebber, die is er zuiniger op dan op zijn vrouw, en deze classe komt zelden te koop.
zaterdag ga ik kijken alle bedankt alvast voor de tips, als je foto's wil zie ff probleembak :)
nou, vandaag wezen kijken en een proefrit
auto zag er zeer strak uit geen roest, niet verlaagd geen gaten in de hoedenplank alleen spatbord LV had kleur verschil met de rest v/d auto (neigde meer naar orangje )
maar goed de bevindingen:
spiegel verstelling L+R rechts werkt niet (schakelaar ? )
gas pedaal neigt te blijven hangen
motorsteun gaar (voorste volgens verkoper)
stoel bekleiding LV versleten
als je het rempedaal in trap en de motor draait NIET! wordt hij niet hard (heeft hij geen rembekrachtiger? )
sturen gaat zwaar als je langzaam rijd (hebben deze auto's uberhaubt wel stuurbekrachtiging?)
middendemper en einde demper zijn aardig roestig
anders dan dit een zeer strake corrado :D
laaste keer bekent dis vervangen 60.000 in het boekje daar na onbekend ...
rembekrachtiger is als het een ABS auto is van FAG en werkt hydraulisch, als het werkt is het perfect, als het niet werkt en het moet weer heel kan het veel geld kosten.
Motersteunen, is normaal, gaan allemaal gaar, voorste gaat eerst, daarna die achter de versnellingsbak, en als toetje de laatste achter de motor. Zijn allemaal aandrig aan de prijs voor een corrado. (oliegevulde steunen)
Gaspedaal blijft hangen, raar. hoort niet.
Stoelbekleding, tja, kan, is wel ca 200.000 km voor nodig om er doorheen te gaan. Of een kerel van 150 kg.
Stuurbekrachtiging, controleren, zit een extra tankje voor de vloeistof onder de motorkap.
Dempers uitlaat zijn goed aan de prijs.
Spiegelverstelling kan van alles zijn, draadboom stuk in de deurdoorvoer is de meest voorkomende klacht.
harry
het ABS lampje gaat wel uit na het starten (10 sec of zo vrij snel), bij dit hydraulische syteem wil dus zeggen als je de motor uit hebt en het pedaal in trapt wordt hij NIET hard zo als een bekrachtiger die op het motor vacuum werkt ?
alvast bedankt
o ja zie het nu pas de temp weer gave blijft strak onder in (komt de zender veel voor ?)
idd tempsonde, de zwarte is de dader.
ok
Gaspedaal hangen, stoel versleten, spatbord uit de kleur, problemen met remmen en temp. motor????
Lekker laten staan die auto, en verder zoeken, zijn zeer zeker nog goede te vinden, deze kosten dan gelijk wel een paar cent maar dan heb je ook wat.
Ik zal persoonlijk toch voor een G60 gaan, blijft apart dat gehuil onder de kap, zoek inderdaad wel één met een goede lader erop.
En niet zo'n verlaagde tupperware bak.
Maar als Citroën monteurtje ben je toch beter met een BX Sport, die met die dikke schermen, zeer apart, snel en simpele techniek ( 2 dubbele carbs ).
Johan,
ik vermoede was niet eens zeker, zat wat roest en het klonk als of de remmen iets aan liepen, meer een kwestie van schoon maken en nieuwe vet.
dat gaspedaal neigde hij deed het niet ging gewoon wat zwaar voor mijn idee (nog niet eerder in een corrado gereden)
G60 echt niet elke zoveel kM dat ding weer reviseren ...
wordt in ieder geval geen tupperware bak :)
Remtangen achter geven vrij regelmatig problemen, handremscharnier op remtang gaat dan behoorlijk vastzitten, beste is dan de remtangen te vervangen.
G60 lader elke zoveel km reviseren?????
De G60 laders gaan normaal gesproken +/- 120000 km. mee bij normaal gebruik en dan bedoel ik de boel netjes warmrijden en ook de tijd geven om het spul na een snelle rit weer enigszins tot rust te laten komen. ( net als bij een turbo motor eigenlijk ).
120000 km, dan ben je toch weer al een aantal jaartjes verder.
160 PK uit 1800cc betekend toch een behoorlijk zware thermische belasting, zeker voor toen die tijd.
Succes met je evt. aankoop.
johan bedankt,
ik kijk naar een 2liter uit mn hoofd met 136 pk das een stuk minder thermische belasting
harstikke bedankt :)
edit:
zijn de 2.0 8v blokjes ook goed?
jongens weer bedankt :)
harry de 8v is dus 1.8? wordt dan denk ik maar de airco bende er uit slopen
1minder gewicht
2 kan niet kapot
3????
4 profit
laat ik het zo zeggen een snelheidsmonster heb je hier in NL niks aan :)
ik vind de prijs ronduit waanzin het is geen goud de vorige eigenaar heeft er veel geld ingepompt het is geen huis die meer opbrengt als je hem verbouwd
maar ik vindt persoonlijk je moet doen waar je je goed bij voelt je komt er alleen achter door ervaring daar kunnen tegenslagen tussenzitten
that s live
[quote=citroënmonteurtje]jongens weer bedankt :)
harry de 8v is dus 1.8? wordt dan denk ik maar de airco bende er uit slopen
1minder gewicht
2 kan niet kapot
3????
4 profit
laat ik het zo zeggen een snelheidsmonster heb je hier in NL niks aan :)[/quote]
ow, de 1.8 8v blokken kunnen hard genoeg om je rijbewijs aan koos spee mee te geven hoor.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar