Een veel voorkomend probleem bij de Golf 4.
Dat lees ik momenteel wel erg vaak.
Een achterveer die breekt, een kop van de motor kapot, een Lambda sonde die niet meer fungeert.
Mijn technische kennis van de auto is in het laatste jaar wel erg gegroeid, terwijl ik alleen maar dacht: "goh laat ik de remschijven en blokken eens vervangen."
Ik dacht dat duitse auto's betrouwbaar waren.
Nouja in elk geval. Ik heb een nieuw technisch probleem. Mijn auto wilde mijn autosleutel niet meer terug geven.
Met geen mogelijkheid kreeg ik de sleutel nog uit de cilinder van de passagierskant.
Dit was een goedkope reparatie. In de cilinder was een ringetje gebroken. Deze heb ik zojuist weer gemaakt.
Maar.... mijn probleem met de cv blijft bestaan.
Als ik aan de bestuurderskant mijn deur op slot draai, gaat de passagierskant niet dicht.
Draai ik aan de passagierskant de deur op slot, springt de bestuurderskant weer open.
Ook al vanaf het moment dat ik de auto kocht werkte de binnenverlichting bij de achteruitkijkspiegel niet. De andere 2 lampjes bij de hoofdsteunen wel.
Nou lees dus dat dit wel een veelvoorkomend probleem is, maar de antwoorden zijn of. De microswitches werken niet... of het deurmechanisme. Maar kan iemand me iets meer context geven? Het is niet dat één deur dicht blijft zitten.
De deuren werken gewoon niet synchroon. en moeten onafhankelijk van elkaar worden dichtgedraaid. Ik weet niet zo goed waar ik met de reparatie moet beginnen
Staat dit dan ook in verbinding met mijn verlichting?
Waar moet ik het probleem zoeken?
Tweede puntje is mijn achteruitwisser. Deze stottert, wanneer ik de wisser gebruik en gaat heel moeilijk uit!
Zou dit in de motor zitten of in een relais? Is dit nog een veelvoorkomend probleem :-)
Ik ben benieuwd of een van jullie me weer een stapje verder kunnen helpen.
Eventueel met filmpjes/ treads of afbeeldingen.
Alvast bedankt voor de reacties...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Begin eens met het controleren van de stekkers en bedrading van de verbindingen tussen deur en deurstijl op draadbreuk en of slechte contacten.
Voor de achterwisser geld hetzelfde , controleer op draadbreuk in de rubberen doorvoer tussen dak en klep.
Okidokie,
Gister wel gemerkt, dat als ik aan de bestuurderskant de deur open maak. de passagierskant gewoon dicht blijft.
Of ik moet met de hendel aan de deur vanuit binnen openen of vanaf de buitenkant met de sleutel.
Zou het logisch zijn op 2 plekken een draadbreuk?
Ik ga het van de week even bekijken.
6 jaar
Kan ook in het slot zelf zitten , komt ook voor , maar je moet ergens beginnen met zoeken en dingen uit sluiten .
Comfortmodule is ook een optie enz enz.
Waarschijnlijk is je deurmodule kapot, deze gaan vaak stuk.
Vaak geeft hij een foutmelding als deze stuk is, dus laat die module even uitlezen.
Een van de symptomen is dat dan de binnenverlichting niet meer werkt.
6 jaar
Kan het niet zo zijn dat deze uitvoering een vacuümpomp voor de centrale vergrendeling heeft want als dat zo is dan gaan bij het afsluiten aan de bestuurders kant alle deuren op slot. Als de Golf een driedeurs versie is dan bevat de pomp maar één vacuümaansluiting en bij de vijfdeurs versie twee vacuümaansluitingen die separaat aangestuurd kunnen worden. Misschien heeft u bij uw actie om het slot te repareren een vacuümslang van de cv los getrokken en niet bevestigd waardoor de vergrendeling aan die zijde niet meer werkt.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar