318 bezoekers online

Volkswagen Golf IV: Schakelt heel moeilijk

Bouwjaar: 2003, Brandstof: diesel, Transmissie: handmatig, Motorcode: Arl, Vermogen (kw): 110

Mijn koppelingspedaal is hard ( zo gekocht ) ,

Auto schakelt heel moeilijk als die gestart is .

Als ik de auto bijv. op versnelling zet, koppelingspedaal helemaal induw en er duwt iemand , komt de de auto niet vooruit maar als ik de versnellingsbak op neutraal zet en dan duw , komt die wel vooruit .

In het begin viel het nog mee maar nu is het erger en erger aant worden .

rifi

Geplaatst door rifi , lid sinds 8 jaar geleden

9 Reacties

0

jaker, 1 jaar geleden

Het lijkt erop dat de koppeling niet goed vrij komt,Waarschijnlijk kraakt hij ook als je hem in de achteruit zet met draaiende motor,snel naar laten kijken,want dit is slopend voor de synchromesh ringen in de bak.

0

rifi, 1 jaar geleden

Ik zou het graag zelf willen herstellen , of zou ik hem beter garage (dealer) binnen brengen.
Waaraan kan ik zien of het probleem zeker aan de synchromeshring zıt.

Bedankt voor de snelle antw.

0

sleutelaar1952, 1 jaar geleden

Er moet een nieuwe koppelings set in die soepel over de priceas glijd

0

rifi, 1 jaar geleden

Dank jullie wel

Ik heb de koppeling besteld , maar nou zit ik met het volgende

IK krijg dat deksel dat op de koppeling zit (versnellingsbakophanging ?) er maar niet uit , heb nochtans alle bouten los gehaald voor zover ik het weet en toch lijkt het alsof ik ergens nog iets over het hoofd heb gezien . Het blokgedeelte tussen de 2 cardannen lijkt me niet los te willen komen . Want het is daar waar het niet open wil gaan . Nochtans 4 bouten van dat blokgedeelte los gedaan maar helaas .

Het is een golf 4 tdi 110kw, arl motor code , 4 motion

0

kaleido 1, 1 jaar geleden

Afdekplaatje aan de onderkant wel verwijdert waarmee het vliegwiel wordt afgedekt ?
Aandrijfassen ook verwijdert enz.

0

sleutelaar1952, 1 jaar geleden

en startmotor eraf. . achter de aandrijfasflens zit n boutje wat men vaker vergeet

0

jaker, 1 jaar geleden

Weet het niet zeker maar in het gat van de startmotor zit bij sommige bakken ook nog een bout.
Zit er in de rechter holle aandrijfas nog een (inbus) bout?

0

rifi, 1 jaar geleden

Afdekplaatje ?
-aandrijfassen zijn los gehaald (links en rechts)
-inbusbout in de aandrijfasflens is ook los gehaald
-in de gat


- moet de achterste aandrijfas ook los ?

Op dat blok wat niet los wil komen heb ik een code gevonden , zsb02m409053.
met hoeveel bouten zit dat ding eigenlijk vast ? 4 toch ?
De alle 4 los gehaald en nog niks

0

rifi, 1 jaar geleden

Het is me eindelijk gelukt, na zo lang sukkelen .

Is wel een zware blok ,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.