close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf 2005: Dashboard en portier problemen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: BLP, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

Hallo,

Gisteren mijn eerste auto gekocht, dacht een auto te hebben gekocht die in orde was.
Nog geen 20 minuten na aanschaf en de proefrit schoten deze twee lampjes aan op de snelweg.
Gestopt, lampen gecontroleerd en alles doet het gewoon.
We zijn verder gereden naar huis, hebben de auto laten afkoelen en alle vloeistoffen gecheckt en alleen ruiterwisservloeistof moest bijgevuld worden.
We wilde de auto op slot doen maar dat ging niet soepel om ste beurten bleef er 1 van de portieren open. Nu blijft sinds gisteren de achterportier links open en kan alleen op slot als ik dit van binnenuit doe. De rest van de auto moet ik afsluiten met de sleutel en niet meer de afstandsbediening.
M'n vader checkte de zekeringkast en op nummer 20 waar de achterportieren op zitten zat er niet eens in, maar 1 portier doet het wel en de ander niet.
Iemand tips? Dinsdag rijd ik na de garage om hem uit te lezen, ik houd mijn hart vast.

Groetjes
Jessie

. . .

Geplaatst door

Jessieglenn (85)

al 1 week lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slot is waarschijnlijk electrisch defect , komt vaker voor.
Je kunt stekker tussen deur en b stijl controleren op oxidatie.
Mml kan zoveel zijn , uitlezen en van daaruit verder.
De stadslichten en nummerplaat verlichting ook heel ?

Egr en buis zitten vaak vol roet bij deze types.

Dankjewel @kaleido1

Ik heb hem uit laten lezen. Diagnose hadden ze geen tijd voor. Even snel gekeken ik schrik me rot van de bedragen op Google.

Welke bedragen , waarvoor ?

Op het vw forum zag ik dat de kosten rond de 400 liggen voor een nieuwe nox sensor met arbeid
Op autoparts zag ik dat een nieuwe rembekrachtiger vanaf 288 begint met arbeid
Bij de anwb zag ik dat nieuwe aanzuigklepventielen vanaf 700 beginnen met arbeid.
Ben in staat 'm te verkopen.

Het wil absoluut niet gezegd dat deze onderdelen defect zijn. Draadbreuken of een defecte sensor komen ook veel voor. je zult een diagnose moeten laten stellen. (of de auto wegdoen idd, maar als je weer een ding van 19jr oud terugkoopt is de kans op problemen groot.)

Ik heb er weinig tot geen verstand van, ik schrok van alle bedragen en had gelijk zoiets weg ermee. Maar wat je zegt klopt ook, wat koop ik dan weer. Heb nu gewoon het gevoel 3000,- euro weg te hebben gegooid. De deuren moeten ook gerepareerd worden, gelukkig kan mijn vader daarbij helpen. Hij gat aan dat dit aansluitwerk was en niet te lastig is

3000 euro is genoeg voor een auto van 19 jaar oud.
Als je bij een garage gekocht hebt wat ik wel aan neem voor deze prijs zou je eens contact op kunnen nemen met de verkoper en kijken wat die zegt.

Ik heb contact opgenomen, meneer geeft aan dat het lampje al 3 jaar brandde en zo door alle keuringen is heen gekomen iets met een katalysator. Bij de aankoop is dit ons niet verteld, er werd alleen verteld dat er nieuwe banden, distributieriem en radiator waren in gezet en dat het een top ding was.
Uit frustratie niet alles onthouden.
3000 euro is uiteindelijk toch best een flink bedrag.
Net nog een stuk gereden, het motor management lampje brand nog, die van het kapotte lampje is ineens weg maar nu geeft hij aan dat de passagier geen gordel om heeft ( er zat niemand naast me )

Wilde dat nog niet gelijk zeggen, maar ben t er zeker mee eens.

Wat bedoeld u ?

dat ik het met kaleido eens ben

Sensor of bedrading defect van detectie of er iemand op de stoel zit , tenzij er iets van gewicht op de stoel lag.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.