auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf I : dashbord gol1 cabrio

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 k-jetronic

goedenavond mensen,
ik heb een golf1 cabrio am. uitvoering 1.8 k-jetronic
de benzine meter komt net voorbij het rode vlak terwijl de tank vol is en de temp. meter slaat bijna niet uit en vandaag erbij
het knipperlichtlampje brand zwak als ik hem op contact zet!
wie heeft hier een oplossing voor?
groeten harald

Geplaatst door

golftimo1 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

of de spanningstabilisator is stuk, of je hebt een massa probleem.

massa zit naast de zekeringkast op het beruchte kroontje, dat met een parker bevestigd is en graag verrot. even testen. (zit een kluwe bruine draden bij elkaar opgestekerd)

stabilisator zit achter op instrumentenpaneel, is een halfgeleider (transistor) die je heel eenvoudig bij een elektronicazaak op de hoek haalt. (bij de dealer minstens 25x te duur)

audia4 0
badge

16 jaar

[quote=audia4]of de spanningstabilisator is stuk, of je hebt een massa probleem.

massa zit naast de zekeringkast op het beruchte kroontje, dat met een parker bevestigd is en graag verrot. even testen. (zit een kluwe bruine draden bij elkaar opgestekerd)

stabilisator zit achter op instrumentenpaneel, is een halfgeleider (transistor) die je heel eenvoudig bij een elektronicazaak op de hoek haalt. (bij de dealer minstens 25x te duur)[/quote]
ik heb de stabilasator vervangen en de massa punten gecontroleerd waren goed maar geen verandering.
als ik nu ga meten met een lampje bij de stekker aan de klok waar stroom op zit kom ik bij een paars/zwarte draad, die geeft een zwakke gloei
maar dan gaat de benzine meter helemaal uit slaan vreemd?
iemand misschien een idee waarom dit kan of andere suggesties?
groeten harald.

golftimo1 0

16 jaar

dan is de tankmetervlotter of zijn aansluiting dus de volgende verdachte, te bereiken via het luikje onder de achterbank.

audia4 0
badge

16 jaar

[quote=audia4]dan is de tankmetervlotter of zijn aansluiting dus de volgende verdachte, te bereiken via het luikje onder de achterbank.[/quote]
heb de vlotter er uit gehaald en een andere geprobeerd maar zelfde resultaat.
maar het rare is als ik de vlotter er uit heb en en plat licht en de stekker er aan doe vervolgens de pin met de ballon na het maximum
beweeg de meter helemaal oploopt.

golftimo1 0

16 jaar

[quote=golftimo1][quote=audia4]dan is de tankmetervlotter of zijn aansluiting dus de volgende verdachte, te bereiken via het luikje onder de achterbank.[/quote]
heb de vlotter er uit gehaald en een andere geprobeerd maar zelfde resultaat.
maar het rare is als ik de vlotter er uit heb en en plat licht en de stekker er aan doe vervolgens de pin met de ballon na het maximum
beweeg de meter helemaal oploopt.[/quote]
Cabrio is met verschillende tankinhoud geleverd; misschien ook verschillende vlotter??
je meter en vlotter werken dus goed, lijkt er op dat ie in de tank ergens tegen aan komt waardoor hij niet op hoogte komt.....

audia4 0
badge

16 jaar

als je de vlotter er uit haalt en omhoog doet gaat de meter dan wel omhoog?

mariani 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.