Hallo,
Ik heb een golf 2 gti 1.8 16v met het volgende probleem.
Bij koude motor kraakt het bij overschakelen van 1 naar 2. Ook terugschakelen van 3 naar 2 gaat krakend. Begint de motor warm te worden, is er niets meer aan de hand. Ik heb wel eens gehoord dat dit veel voorkomt en dat er niets aan gedaan hoeft te worden. Eerder denk ik aan versleten synchromess ringen. Als deze vervangen moeten worden weet iemand wat dit gaat kosten? Versnellingsbaktype 2y.
Alvast bedankt voor de reactie's.
Groet,
Jos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo jos,
ik denk dat het inderdaad slijtage is van de synchromesh.
je kan voor dat je een dure reparatie laat uitvoeren eerst nog proberen om de versnellingsbak olie te verversen. hierdoor kan in koude toestand mischien de olie wat dunner zijn zodat je minder last hebt van de slijtage.
groeten michiel
gewoon als hij koud is rustig schakelen. Deze bakken hebben het eigenlijk allemaal.
Ik heb hier een dieseltje staan met een vergelijkbare bak en 4 ton achter de kiezen. bij een ander kraakt hij altijd, koud en warm; bij mij nooit...... Met gevoel en de tijd geven te syncroniseren.
Revisie?? houd rekening met een aardige prijs. ik doe het in een ochtend, Bak zonder auto aanleveren svp. maar er komt minimaal 400 euro keerringen en pakkingen, lagers en syncromesh en nog wat andere rommeltjes bij; en dan mag er verder niets beschadigd zijn dan de syncro van de 2e versnelling. Meestal kom je van het een in het ander en blijkt er veel meer aan de hand dan je eigenlijk weten wil.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar