Bij het starten van de motor moet ik veel gas bijgeven om de motor te starten. Daarna tijdens het rijden valt de motor uit bij een te laag toerental. Kan dit alleen liggen aan de gloeispiralen?
Geplaatst door Repulse (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
Thijs11395 (0) PRO, 19 jaar geleden
Ik denk eerder dat je brandstoffilter dicht zit!
Gloeispiralen zou je alleen bij de start merken, als de motor eenmaal loopt niet meer.
Succes, Thijs
Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat er lucht in het brandstofsysteem komt,bijvoorbeeld bij de hevel op de brandstofpomp,of bij retour aansluiting op het filter.
Hans
audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden
Is dit nog een gewone diesel of een TDI/SDI??
sindbad (0), 19 jaar geleden
tdi zit pas vanaf 1996 in de vento. waarschijnlijk 1y of aaz
arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden
de tdi's zijn er vanaf 94 in de vento's
Repulse (0), 19 jaar geleden
Het betreft een TD. Toch maar naar de garage gegaan het lijkt erop dat de kleppen niet op tijd stonden. De brandstofpomp is gereviseerd. Een week goed gereden, waarna hij vanmorgen weer hetzelfde probleem kreeg. Zou het dan toch de distributieriem kunnen zijn of het aandrijfwiel. Zelf hoorde ik bij het rijden een klepperend geluid.
jan5047 (0) PRO, 19 jaar geleden
Volgens mij distributie probleem mischien zit onderste (krukaspoelie) los op krukas
succes jan
Repulse (0), 19 jaar geleden
Bij het vervangen van de distributieriem is onderste krukaspoelie niet goed vastgezet.Daardoor is deze versleten.
Bedankt voor het goede advies,Jan.