Bij het starten van de motor moet ik veel gas bijgeven om de motor te starten. Daarna tijdens het rijden valt de motor uit bij een te laag toerental. Kan dit alleen liggen aan de gloeispiralen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk eerder dat je brandstoffilter dicht zit!
Gloeispiralen zou je alleen bij de start merken, als de motor eenmaal loopt niet meer.
Succes, Thijs
Het zou ook kunnen dat er lucht in het brandstofsysteem komt,bijvoorbeeld bij de hevel op de brandstofpomp,of bij retour aansluiting op het filter.
Hans
Is dit nog een gewone diesel of een TDI/SDI??
tdi zit pas vanaf 1996 in de vento. waarschijnlijk 1y of aaz
20 jaar
de tdi's zijn er vanaf 94 in de vento's
Het betreft een TD. Toch maar naar de garage gegaan het lijkt erop dat de kleppen niet op tijd stonden. De brandstofpomp is gereviseerd. Een week goed gereden, waarna hij vanmorgen weer hetzelfde probleem kreeg. Zou het dan toch de distributieriem kunnen zijn of het aandrijfwiel. Zelf hoorde ik bij het rijden een klepperend geluid.
20 jaar
Volgens mij distributie probleem mischien zit onderste (krukaspoelie) los op krukas
succes jan
Bij het vervangen van de distributieriem is onderste krukaspoelie niet goed vastgezet.Daardoor is deze versleten.
Bedankt voor het goede advies,Jan.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar