auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Vento: Diesel startprobleem en uitvallen motor

Bouwjaar: 1993

Bij het starten van de motor moet ik veel gas bijgeven om de motor te starten. Daarna tijdens het rijden valt de motor uit bij een te laag toerental. Kan dit alleen liggen aan de gloeispiralen?

Geplaatst door

Repulse (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk eerder dat je brandstoffilter dicht zit!
Gloeispiralen zou je alleen bij de start merken, als de motor eenmaal loopt niet meer.

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

20 jaar

Het zou ook kunnen dat er lucht in het brandstofsysteem komt,bijvoorbeeld bij de hevel op de brandstofpomp,of bij retour aansluiting op het filter.

Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

Is dit nog een gewone diesel of een TDI/SDI??

audia4 0
badge

20 jaar

tdi zit pas vanaf 1996 in de vento. waarschijnlijk 1y of aaz

sindbad 0

20 jaar

de tdi's zijn er vanaf 94 in de vento's

arie549 0
badge

20 jaar

Het betreft een TD. Toch maar naar de garage gegaan het lijkt erop dat de kleppen niet op tijd stonden. De brandstofpomp is gereviseerd. Een week goed gereden, waarna hij vanmorgen weer hetzelfde probleem kreeg. Zou het dan toch de distributieriem kunnen zijn of het aandrijfwiel. Zelf hoorde ik bij het rijden een klepperend geluid.

Repulse 0

20 jaar

Volgens mij distributie probleem mischien zit onderste (krukaspoelie) los op krukas
succes jan

jan5047 0
badge

20 jaar

Bij het vervangen van de distributieriem is onderste krukaspoelie niet goed vastgezet.Daardoor is deze versleten.
Bedankt voor het goede advies,Jan.

Repulse 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.