Volkswagen Caddy : Dieselklop en ernstige rookontwikkeling

Hallo , ik heb vandaag een andere gebruikte motor in mij caddy gemonteerd ( oude was voltooid/verledentijd ) het was gelijk starten met dit blok ( type 1y ) maar zodra ik tijdens het rijden al een beetje vermogen vraag treedt er een behoorlijke dieselklop op en trek een vet zwart rookgordijn , stationair draait de motor als een zonnetje en onbelast volgas treedt de klop weer op en begint het roken weer ; de volgende handelingen heb ik uitgevoerd , maar niets heeft geholpen ;

- timing distributie diverse malen gecontroleerd ( staat zeker weten goed )
- gereviseerde verstuivers gemonteerd
- pomp v/d oude motor gemonteerd
- lucht toevoer controleren op verstoppingen
- inlaatspruitstuk v/d oude motor monteren
- koelsysteem controleren en werkt prima geen inwendig verlies of een hoog systeemdruk
- motor komt bij een netjes sloopbedrijf weg (wel met garantie)
- bij controle v/h inlaatspruitstuk viel gelijk op dat er een gigantisch roetaanslag aanwezig was dus daarom het oude spruitstuk gemonteerd
- ong. 25 km gereden in de hoop dat ie wat los komt

Wie kan mij tips gegevens wat ik nog verder kan doen , en hoe kan deze motor inwendig zo met roet vervuilt zijn ???


Bvd Jan

Jan4887

Geplaatst door Jan4887 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Jan

denk dat je het in de pomp moet zoeken,misschien dat de timing helemaal verkeerd is..

Stefan

wanner (0), 18 jaar geleden

ik denk toch aan de verstuivers.....

Jan4887 (0), 18 jaar geleden

lijkt me sterk dat beide pompen defect zijn en de afstelling is prima , de verstuivers zijn net gereviseerd ( komen nog uit het oude blok ) en heb ze zelf nagecheckt met een verstuivertester.
Het Egr systeem hoe werkt dat nou PRECIES ?????? zou best kunnen dat deze vol open blijft staan , even proberen ......

Santa (0), 18 jaar geleden

Indien je een stuk uitlaatpakking hebt, kun je dit in model knippen en plaatsen tussen de EGR-klep en het inlaatspruitstuk. Hierdoor kunnen de carterdampen NIET meer in het inlaatsysteem komen. Mocht je EGR-klep niet goed functioneren of niet meer goed sluiten, dan heb je met het afsluiten van je inlaatspruitstuk (ook wel afdoppen van EGR genoemd) GEEN problemen (overmatig roken) meer die aan de EGR-klep gerelateerd zijn.

Jan4887 (0), 18 jaar geleden

Oja , Egr klep afgesloten en het probleem was gelijk opgelost , je moet het vaak niet te moeilijk zoeken blijkt maar weer .....

Santa (0), 18 jaar geleden

Kijk, DAT lezen we nou graag, Jan!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.