Volkswagen Polo: dieselpomp ontluchten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d cat

het volgende ,wie kan mij helpen
na startproblemen te hebben en het nodige vervangen ,blijft er lucht in de leiding naar de pomp zitten ,
de brandstoffilter is vervangen afgevuld met diesel etc maar nu krijg ik de lucht naar de pomp erniet uit (luchtbellen in de aanvoer)
bij het starten zie je dat hij wel aanzuigt ,maar reageert er niet op niet aan hij wil niet aanslaan ,verstuiver leiding losgedraaid om zo de lucht eruit te krijgen maar zonder resultaat .

de dieselstop werkt zo ver zijn we klep sluit en opent zich .
wie kan me helpen ?

dieselboy

Geplaatst door dieselboy (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

jan T (10) PRO, 13 jaar geleden

ik heb er ook niet echt een oplossing voor maar heb het zelf ook mee gemaakt en dan hebben we hem maar aan gesleept het was wel effe slepen.
nu doe ik het filter eerst vol en meestal gaat het dan goed.
maar lukt het dan ook niet dan slepen we nog steds al komt het niet veel meer voor.

groetjes jan.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Hoe is het probleem ontstaan en wat heb je vervangen ?

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

dan zou ik die filter of leiding maar eens goed controleren op afdichting hij kan geen lucht blijven aanzuigen als alles goed dicht is

dieselboy (0) PRO, 13 jaar geleden

probleem begon met een startmotor bendix sloeg iedere keer bij aanslaan terug dus door moeten starten dat was het eind van de startmotor en accu die heeft met dit weer aardig te lijden gehad,maar accu is vervangen en startmotor ook dus dat probleem is er niet meer ,
maar nu heb ik de laaste keer iets te lang op reserve gereden met gevolg bijna lege tank (motor begon al te zagen) toen auto stil gezet, was op de plaats van bestemming jerrycan diesel gehaald der ingegooit half uur gewacht zodat de boel weer kon bezinken zonder problemen 2 weken kunnen rijden,totdat de kou goed zijn intrede deed problemen met aanslaan, dus eerst gedachte dat de gloeispiralen defect waren ,maar starten op startpiloot deed ie direct dus eigenlijk ook alweer uit mijn gedachte ,toen was ik zo aan bedenken van zou er dan toch troep of vocht in het brandstoffilter zitten nou was deze behoorlijk vervuild en dus vervangen voor een nieuwe, en vol gegooit met v-power diesel leidingen aangesloten ,vervolgens gestart sloeg vrijwel direct aan 6 seconden gedraaid sloeg uit,en wil nu dus niet meer aanslaan en je ziet gewoon de luchtbel zitten
@stefan
tussen de leiding en verstuiver wordt wel nat maar niet genoeg

ik hoop dat jullie het nog begrijpen komma's en punten waren nooit mijn beste vak

ps de polo heeft er 345.000 km opstaan en verder buiten de startmotor om eigenlijk motorisch niets mankeerde

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Robin,

Als je de verstuiver leiding los draait en dan start, moet er diesel uit komen, doet hij dat niet, dan kan er iets aan de pomp zijn..Indien je zeker weet dat dat de slangen nergens een lek vertonen en de stopklep werkt.. Ik neem aan dat hij niet rookt uit de uitlaat nadat je even gestart hebt ?

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

pak er die filter maar eens af en kijk of de rubberen ringen wel goed zitten onder dat plastic klepje probleem is gekomen na vervanging filter dus zou ik zeker daar zoeken en of de leidingen wel goed geklemd zitten anders de originele klemmen eraf pakken en gewone standaard klemmen erop zetten

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

anders gewoon aanslepen maakt dan lekker toeren (depomp) en zuigt de lucht eruit. pas op met remreinger of startpiloot
je kan er grote schade mee aanrichten

jokertje (75) PRO, 13 jaar geleden

laat anders de pomp diesel aanzuigen met een slangetje in een schone jerrycan dan sluit je alles mbt tot de leidingen filter en tank uit mocht je dan geen resultaat hebben en je weet 100 % zeker dat het stopklepje opengaat(anders naald verwijderen) dan zit het in je pomp.....
ps als je het slangetje gebruikt zo kort mogelijk houden...

dieselboy (0) PRO, 13 jaar geleden

bedankt voor de reacties ,
probleem is opgelost ,diesel was terug gelopen naar de tank tijdens het vervangen van het filter
bedankt
@jan idd
hij klinkt vrij rauw dit is ook enkel gedaan om te proberen of hij aanpakte heeft er dus niet langer dan 3 sec op gedraaid

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

bedankt voor het antwoord

polo94 (0) PRO, 13 jaar geleden

wie kan mij helpen,

garage waar ik altijd langs ga geeft mijn thermostaat eruit gehaalt maat ik dacht, ik zet wel zelf erin,
maar het is een thermostaat met een pen aan de boven kant aan welke kant moet die pen aan de kant van de moter of aan de kant van de slang

groetjes louie

jan5047 (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=polo94]wie kan mij helpen,

garage waar ik altijd langs ga geeft mijn thermostaat eruit gehaalt maat ik dacht, ik zet wel zelf erin,
maar het is een thermostaat met een pen aan de boven kant aan welke kant moet die pen aan de kant van de moter of aan de kant van de slang

groetjes louie[/quote]
wil je hier misschien een nieuw voor maken dit hoort hier niet thuis.
maar de pen hoort aan de kant van de slang

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.