Ik help iemand met zijn T4 met ACV motor.
Onder het optrekken de spanner en distributieriem kapot, evenals 3 kleppen, en de nokkenas in 4 stukken.
Nu is er al een nieuwe cylinder aangekomen en ik maak me dus klaar om alles te gaan opbouwen.
Nu zie ik in de tekening in het programma autodata dat er merktekens op het voorste nokkenaswiel moeten staan.
Die staan er niet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet gaan?
De krukas heb ik moeten merken omdat er op het kleine krukaswiel ook geen merken staan, dit heb ik dus met het grote wiel gedaan waar wel een merkteken voor stond.
Ik kan ook niet lukraak de 1e cylinder gelijkmatig van tuimelen afzetten lijkt mij...
Eventueel iemand een duidelijk schema of beschrijving?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jan je moet de nokkenastandwielen eraf halen.
dan kan je aan de pomp kant een liniaal in de nokkenas steken dan staat deze op tijd.
dan kan je aan de vliegwiel kant de dop eruit draaien en daar de nul of kerf op zoeken dan staat deze ook op tijd.
dan kan de riem erom heen en spannen.
de nokkenas poeli los laten een stukje dan controleer je of hij op nul staat en dan pas de nokkenas poeli vast zetten.
dan kan je de pomp op zijn kerf zetten en vast zetten.
dan kun je nog controleren of de bassis instelling van de pomp goed komt moet dacht ik een honderste voor bdp zijn.
dan ook deze poeli vast nadat je deze riem ook gepannen hebt.
dan de borg bout van de pomp weer los draaien.
als hij loopt moet de pomp verder met de testkast afgeseld worden.
groetjes jan.
[quote=jan T]jan je moet de nokkenastandwielen eraf halen.
dan kan je aan de pomp kant een liniaal in de nokkenas steken dan staat deze op tijd.
dan kan je aan de vliegwiel kant de dop eruit draaien en daar de nul of kerf op zoeken dan staat deze ook op tijd.
dan kan de riem erom heen en spannen.
de nokkenas poeli los laten een stukje dan controleer je of hij op nul staat en dan pas de nokkenas poeli vast zetten.
dan kan je de pomp op zijn kerf zetten en vast zetten.
dan kun je nog controleren of de bassis instelling van de pomp goed komt moet dacht ik een honderste voor bdp zijn.
dan ook deze poeli vast nadat je deze riem ook gepannen hebt.
dan de borg bout van de pomp weer los draaien.
als hij loopt moet de pomp verder met de testkast afgeseld worden.
groetjes jan.[/quote]
Jan bedankt, normaal gesproken lig ik niet zo te slapen als vandaag, ik had de wielen er al af, en had aan de kant van het achterste nokkenaswiel de sleuf wel zien zitten in de nokkenas, echter niet goed nagedacht.
Echt stom van mij natuurlijk, met mijn ongeveer 10 distributies per jaar......
Vriendelijk bedankt voor de hulp.
jan het overkomt mij ook hoor.
zeker als je zomer wat los haalt of in jou geval de boel stuk is.
sukses ermee.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar