Hallo,
het gaat over een vw bus T2 van 76.De wagen start onmiddelijk,behalve als die warm gelopen is dat start ie soms slecht,maar slaat dan sputterend toch aan.Als je rijdt dan geeft ie onderin veel vermogen maar komt ie op snelheid en je geeft dan plank gas dan gaat ie inhouden en onregelmatig lopen.als ie eenmaal in de 4 op gang is loopt ie weer normaal.Als je na een tijdje rijden stopt of heel langzaam gaat wil die afslaan.De motor is niet gaar want hij heeft nog geen 40000 km gelopen.Ik denk zelf aan de onsteking of afstelling mengsel.Het benzine verbruik is ook erg hoog.De automatische choke werkt.Maar er zitten zoveel schroefjes op de carberateur,dus waar te draaien?Weet iemand iets?
Groetjes Rashid.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer het eventueel ook eens op www.bus-forum.nl
[quote=hankiepankie]Hallo,
het gaat over een vw bus T2 van 76.De wagen start onmiddelijk,behalve als die warm gelopen is dat start ie soms slecht,maar slaat dan sputterend toch aan.Als je rijdt dan geeft ie onderin veel vermogen maar komt ie op snelheid en je geeft dan plank gas dan gaat ie inhouden en onregelmatig lopen.als ie eenmaal in de 4 op gang is loopt ie weer normaal.Als je na een tijdje rijden stopt of heel langzaam gaat wil die afslaan.De motor is niet gaar want hij heeft nog geen 40000 km gelopen.Ik denk zelf aan de onsteking of afstelling mengsel.Het benzine verbruik is ook erg hoog.De automatische choke werkt.Maar er zitten zoveel schroefjes op de carberateur,dus waar te draaien?Weet iemand iets?
Groetjes Rashid.[/quote]
Begin maar eens met de hele boel goed afstellen; dus carburateur en ontsteking. Laat het anders een kenner even doen.
Ik heb alles eens los gehad en schoon gemaakt(bougies enzo).Op de benzine aansluitig van de carburateur was een vonkje te zien(beetje link)en je kreeg er een schok van ook.Dus bougiekabels niet best meer.Ik heb de carburateur en de bobine behuizing aan de massa gelegd,met een lekker dik kabeltje,en het onstekingstijdstip iets verdraaid.Ik heb wel zo'n lamp maar ik weet niet waar ik moet kijken op de poelie,dus dat schiet ook niet op.Hij loopt nu wel stukken beter en slaat ook niet meer af,dus blijf ik er verder maar vanaf.
17 jaar
Algemene tip: bij wagens met een zekere leeftijd is het vaak beter om een (extra) brandstoffilter te steken... de brandstoftank is meestal even oud als de wagen, en kan na een tijd binnenin wat gruis vormen... dat gruis kan de carburator verstoppen.
Bij mijn dafje heeft een extra filtertje (enkele ) gelijkaardige problemen volledig opgelost.
veel succes nog
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar