Bij het vervangen van de Distributieriem moet de krukas poelie los, in ieder geval de trillingsdemper met de snaar poelie's voor de dynamo en de stuurpomp.
Nu staat in een beschrijving dat je de inbusboutjes in de poelie los kunt nemen en de grote bout kunt laten zitten zo dat het gedeelte waar de belt op loopt blijft zitten.
Als ik dit probeer komt er geen beweging in, het lijkt me ook niet goed zie geen deel naad.
Weet iemand hoe dit zit??
Heb ook nog een vraagje mbt de afstelling van de belt van de brandstofpomp!
Je moet de riem spannen met de steun van de brandstofpomp, deze zit echter vast met 3 bouten aan het blok.
Hiervan zitter er twee achter de pomp, kan er niet echt een sleutel op krijgen, heb al een steek-ring afgeslepen en in model gezet maar ik kom er niet op.
Weet iemand wat hiervoor werkt?
Groet Ab
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de poelie kan er toch echt af
en de pomp kan je met een lang verlengstuk met een dop bij
maar als je alles op tijd zet met de pen door de poelie van de pom en dan alles vervangt
nokkenas tandwiel een slag los
ook aan de pomp kant er af
krukas op tijd(punten)
nokkenas met een plaatje in de sleu en dan aan voorkant vast zetten
pomp pen erin
en wiel aan de nokkenas vast zetten
moet ie goed staan
Het gaat niet om de bouten van de flens van de brandstofpomp, maar om de M10 bouten van de steun van de Brandstofpomp. daar past nog geen afgeslepen steekring 17 sleutel op laat staan een dop.
De pomp staat wel optijd maar de riem moet wat strakker! vandaar het verschuiven van de steun van de pomp.
Moet dan die grote bout dacht M 20 of iets in die buurt gewoon los? of alleen de inbus boutjes ?
Alvast bedankt
Om de trillingsdemper eraf te krijgen moet de dikke centrale bout wel los bij een 2.4 diesel, moet ook weer goed vast gezet worden, bus tot 95 460nm hier is een stuk speciaal gereedschap voor welke in de trillingsdemper past om hem te blokkeren.
Kijk dat een mooi antwoord thanks !! hbr , 460 Nm is best veel moet dan maar even iets in elkaar lassen om hem te blokeren.
Weet jij misschien ook hoe je de pomp riem strakker kunt zetten?
Dit zou moeten door de steun van de pomp te verschuiven, maar de bouten waar de steun mee vast zit zijn niet (erg moeilijk) te bereiken.
Er zitten drie bouten in het onderblok geschroefd M10 sleutel 17, de onderste kun je bij maar de andere twee zitten achter de pomp.
Het gaat niet om de flens van de pomp voor de verstelling, maar om de steun van de pomp!!!!
Hier even een plaatje van de pompsteun bouten.
Lijkt net als je wel bij de bouten kunt komen op dit plaatje, maar zelfs als je de koudstart uit de weg draaid kom je er van onderen niet bij.
Het zal van boven af moeten lijkt mij, wie o wie kan me vertellen hoe?
[url=http://img821.imageshack.us/i/pompsteun....][img]http://img821.imageshack.us/img821/1227/...[/img][/url]
Iedereen bedankt voor de info.
Heb de boel goed afgesteld met origineel gereedschap en nu loopt de boel weer goed.
Topic kan worden gesloten.
Groet Ab
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar