auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 1993: Distributie en ontsteking VW motorcode ABU

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABU

Hallo,

Ik heb een ABU motor voorzien van een spruitstuk met carburateur. Ontsteking gaat via een ontstekingsmodule met 7 aansluitingen.
De bougies vonken , maar de motor wil maar niet aanslaan.
Als ik de motor rond start zonder bobinekabel gaat deze vlot rond, zodra ik de bobine kabel plaats ploft hij terug en gaat hij bijna niet rond.

De distributie staat volgens mij goed. Krukaspoelie op het O merkteken , nokkenas op het streepje op de distributiekap, ontsteking wijst naar streepje cil 1. Nokkenas cil 1 staat dicht en de zuiger staat helemaal boven in.
Bougies vonken , motor krijgt benzine.


Wat heb ik al geprobeerd:

Ontsteking verwisseld , module verwisseld , verdelerkap en rotor verwisseld
Allemaal geen resultaat.

Wie heeft er een oplossing?

mvg Fred

Geplaatst door

Hymer E610 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

En met startkabels draait hij wel snel/sneller rond?

ricky 10
badge

13 jaar

lijkt wel verkeerde onstekingsvolgorde? bougiekabels wel op de juiste cilinder?

erikjuh37 0
badge

13 jaar

@ Ricky Met startkabels krijg ik hem ook niet sneller rond. Ook al een zwaardere accu geprobeerd, niks helpt.

@Erikjuh37 Ik zou ook denken dat de kabels niet goed zitten, maar dat is niet het geval.

Andere opties misschien nog?


mvg Fred

Hymer E610 0

13 jaar

Is de distributie onlangs vervangen? staat de accessoire-as wel op de goede timing? die drijft de ontsteking aan.

Mausx 0

13 jaar

Is wel allemaal los geweest, maar wat bedoelt u met de accesoire-as?
Ontsteking zit rechtsteeks op de nokkenas.

Hymer E610 0

13 jaar

Aha, zo'n opgevoerde 1.3. Ontsteking niet goed afgesteld?

Mausx 0

13 jaar

Ontsteking kan wel van een 1.3 zijn, maar heb er al verschillende in gehad. Staat wel op tijd.
Zit er verschil dan in de ontsteking van een 1.3 of een 1.6?

Hymer E610 0

13 jaar

Als er backfires ontstaan in de carburateur dan is of de ontsteking niet goed afgesteld, of de compressie te hoog, of de inlaatkleppen staan open (of verbrand).
Meer kan het niet zijn.
Op welke manier is de ontsteking afgesteld? probeer anders gewoon de ontsteking stukje bij beetje later te zetten totdat het starten beter word.

Mausx 0

13 jaar

Compressie kan niet te hoog zijn. Motor komt zo uit een auto, en de kop is er niet af geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem niet heb horen lopen. Ontsteking heb ik gewoon op het merkteken afgesteld. Ik heb ook al onder het starten de ontsteking verdraaid, geen resultaat.
Hoe kan ik de kleppen controleren zonder de kop te demonteren, compressie meten of zo?

Deze motor word normaal geregeld via een ecu computer, nu zit er zo`n kleine zwarte ontstekingsmodule op. Deze heb ik ook al uitgewisseld. Moet eigenlijk toch gewoon kunnen?

Hymer E610 0

13 jaar

Als er vonken zijn dan moet ie lopen. gaat er alleen om wanneer hij vonkt. bij deze motor zit er toch geen bdp sensor op? volgens mij niet.
dus is het gewoon af te stellen.
En voor de zekerheid de draairichting en ontstekingsvolgorde nog een keer controleren. is het 1-3-4-2 of 1-4-3-2?

Mausx 0

13 jaar

Nee geen bdp sensor. Ontsekingsvolgorde klopt, draai richting ook.
Ga er morgen weer mee aan de slag, weet het ook niet meer.

Hymer E610 0

13 jaar

Gewoon proberen, middelste 2 kabels omdraaien. soms is dat het gewoon. het proberen waard.

Mausx 0

13 jaar

Ja zo zitten ze er op!!

Hymer E610 0

13 jaar

Project voorlopig gestaakt, ik kon er geen oplossing voor vinden.

Iedereen toch bedankt voor het meedenken,

mvg Fred

Hymer E610 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.