Hallo,
Ik heb een ABU motor voorzien van een spruitstuk met carburateur. Ontsteking gaat via een ontstekingsmodule met 7 aansluitingen.
De bougies vonken , maar de motor wil maar niet aanslaan.
Als ik de motor rond start zonder bobinekabel gaat deze vlot rond, zodra ik de bobine kabel plaats ploft hij terug en gaat hij bijna niet rond.
De distributie staat volgens mij goed. Krukaspoelie op het O merkteken , nokkenas op het streepje op de distributiekap, ontsteking wijst naar streepje cil 1. Nokkenas cil 1 staat dicht en de zuiger staat helemaal boven in.
Bougies vonken , motor krijgt benzine.
Wat heb ik al geprobeerd:
Ontsteking verwisseld , module verwisseld , verdelerkap en rotor verwisseld
Allemaal geen resultaat.
Wie heeft er een oplossing?
mvg Fred
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En met startkabels draait hij wel snel/sneller rond?
lijkt wel verkeerde onstekingsvolgorde? bougiekabels wel op de juiste cilinder?
@ Ricky Met startkabels krijg ik hem ook niet sneller rond. Ook al een zwaardere accu geprobeerd, niks helpt.
@Erikjuh37 Ik zou ook denken dat de kabels niet goed zitten, maar dat is niet het geval.
Andere opties misschien nog?
mvg Fred
13 jaar
Is de distributie onlangs vervangen? staat de accessoire-as wel op de goede timing? die drijft de ontsteking aan.
13 jaar
Is wel allemaal los geweest, maar wat bedoelt u met de accesoire-as?
Ontsteking zit rechtsteeks op de nokkenas.
13 jaar
Aha, zo'n opgevoerde 1.3. Ontsteking niet goed afgesteld?
13 jaar
Ontsteking kan wel van een 1.3 zijn, maar heb er al verschillende in gehad. Staat wel op tijd.
Zit er verschil dan in de ontsteking van een 1.3 of een 1.6?
13 jaar
Als er backfires ontstaan in de carburateur dan is of de ontsteking niet goed afgesteld, of de compressie te hoog, of de inlaatkleppen staan open (of verbrand).
Meer kan het niet zijn.
Op welke manier is de ontsteking afgesteld? probeer anders gewoon de ontsteking stukje bij beetje later te zetten totdat het starten beter word.
13 jaar
Compressie kan niet te hoog zijn. Motor komt zo uit een auto, en de kop is er niet af geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem niet heb horen lopen. Ontsteking heb ik gewoon op het merkteken afgesteld. Ik heb ook al onder het starten de ontsteking verdraaid, geen resultaat.
Hoe kan ik de kleppen controleren zonder de kop te demonteren, compressie meten of zo?
Deze motor word normaal geregeld via een ecu computer, nu zit er zo`n kleine zwarte ontstekingsmodule op. Deze heb ik ook al uitgewisseld. Moet eigenlijk toch gewoon kunnen?
13 jaar
Als er vonken zijn dan moet ie lopen. gaat er alleen om wanneer hij vonkt. bij deze motor zit er toch geen bdp sensor op? volgens mij niet.
dus is het gewoon af te stellen.
En voor de zekerheid de draairichting en ontstekingsvolgorde nog een keer controleren. is het 1-3-4-2 of 1-4-3-2?
13 jaar
Nee geen bdp sensor. Ontsekingsvolgorde klopt, draai richting ook.
Ga er morgen weer mee aan de slag, weet het ook niet meer.
13 jaar
Gewoon proberen, middelste 2 kabels omdraaien. soms is dat het gewoon. het proberen waard.
13 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/689...][img]http://img689.imageshack.us/img689/2958/...[/img][/url]
Ja zo zitten ze er op!!
13 jaar
Project voorlopig gestaakt, ik kon er geen oplossing voor vinden.
Iedereen toch bedankt voor het meedenken,
mvg Fred
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar