close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Distributie Riem

Bouwjaar: 1993

Hallo allemaal,

Ik heb een Golf III 1.8 uit 1993 en heb mijn distributieriem laten vervangen bij een monteur (niet in een garage). De riem en spanrol is vervangen en volgens hem goed erop gezet. Maar toen ik met de auto ging rijden merkte ik al snel dat het mis was. Hij haperd bij 2000/3000 toeren en na 4000 toeren dan komt hij opgang en dit in iedere versnelling. Ook hapert de auto nu ontzettend en maakt hij ander geluid als vroeger (beetje tikkend). Weet iemand mischien wat er mis kan zijn...?

Geplaatst door

anoniem-1573996169 (0)

al 24 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hahaha, jah klopt je hebt gelijk.. ik heb voor me zelf de beslissing gemaakt om een echte automonteer het werk te laten voltooien.

Ik heb nog een vraagje over m'n auto, als ik de motor afzet en het licht brand nog dan krijg ik hiervan geen signaal te horen. Wat moet ik kopen of veranderen om een signaal te krijgen wanneer de auto uit is en de lichte nog branden?

hoi,

denk dat de boel 1 tand verkeerd staat.

dit is zo te controleren


1, op jou nokkenastandwiel ( achterzijde ) staat een stip die moet gelijk liggen op de rand van de cilinderkop ( als je er voor staat rechts )

2, op de rand van jou ontsteking( rotorhuis ) daar staat een streep.. daar moet de rotor mee gelijk staan.

3, trek de stop er uit boven op de versnelingbak dan kom je op jou vliegwiel een kerf tegen deze moet in het midden staan met het ronde gat waar je de stop uit hebt gehaald,


zorg dat alles op de juiste punten staat ( controleer dit )


paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

Ik ben naar de VW Garage geweest, en zij dachten ook tot het mogelijk aan de afstelling van het tandwiel ligt. Hij zei tot ie 2 tandjes verkeerd stond.

hoi,

ja zo iets is het ook ( weer wat geleerd ) en die man was monteur.....? of wasmachine-monteur.? dat is heel wat anders.!

paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

of je zoemer is kapot, of de radio is verkeerd gemonteerd. als die zelfde monteur de radio heeft ingebouwd dan zal het wel aan de bedrading naar de radio liggen.

vanzanten 0
badge

20 jaar

hoi,

koop een lichtzoemer

daaraan zitten 2 draden wit en rood, wit is de massa en rood is de plus.!

die plus komt op je eerste stand ( plus ) van je lichtschakelaar en de andere naar jou deur kontakt de massa. het kan anders maar doe dit maar hier kom jij wel uit zo.



paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

ja zo kan het ook, is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

vanzanten 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.