auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: distributie vervangen

Bouwjaar: 1998

Hallo ik had laatst om advies gevraagd omtrent de tijdsduur die staat voor het vernieuwen van de distributie van een passat 19 TD,Jan stuiver zei 5 uur, ik heb het voor elkaar gekregen in 3 uur met nieuwe waterpomp erbij die was aan vervanging toe,daar vragen ze in een garagen 750 euro voor zonder waterpomp,dit gaat nergens meer over,die verdienen gewoon 600euro in 3 uurtjes,belachelijk,maar nu heb ik nog een vraag,ik heb dat bekeken en vraag me af hoe je die poulie van die viscose koppeling moet vernieuwen als dat ooit nodig zou zijn,volgens mij moet dan het hele dynamo huis eraf,is dit zo?? en die spanner van de multiriem,dit zit volgens mij ook lekker of niet,B.V.D.

Geplaatst door

anoniem-1573996169 (0)

al 24 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

op de spanner van de multiriem is een modificatie geweest.. weet niet of je hem meteen vervangen hebt..


mvg

blijegeit 0
badge

19 jaar

3UUR WOUW!!

peter8765 0
badge

19 jaar

knap voor iemand die niet weet hoe een viscokoppeling uitgebouwd moet worden

Dag john, ik doe het waat je bij staat,red ik het niet hoef je niets te betalen,maar goed leg mij eens uit hoe je die poulie waar de viscosekoppeling aanvast zit moet vervangen,die boutjes zitten er aan de binnenkant in,daar kun je zo niet bij,ikzelf denk dat het hele huis waar die poulie opzit gedemonteerd moet worden????? B.V.D.

wat die riem betreft ik doe ze al vanaf het begin van deze passat dus ik red het wel in een uur of 2 maar dat mag ook wel als je er al een paar duizend gedaan hebt.de visco zit met een inbusbout aan de achterzijde onder de dynamo vast, veel geluk want deze willen wel een gruwelijk ronddraaien.

idd... draai deze bout los met een frisse inbusdop..

anders kun je ook nog een haakse boormachine aanschafen! om hem vervolgens eruit te boren!

en daar wordt je niet vrolijk van..


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

niet uitboren, heb een andere methode, druk of ram er met geweld een half versleten 12kant torx dop in (ja, die van de steekassen van een oudere golf past perfect in een rondgedraaide inbus)
Deze methode heeft bij mij altijd succes gehad. gaat stukken beter dan uitboren.

audia4 0
badge

19 jaar

Allemaal bedankt voor het advies,maar toen ik bezig was de riem te vervangen bleek de waterpomp ook kapot te zijn dus ik dacht ik pak even die viscosekoppeling eraf dat werkt wat makkelijker,maar ik begon bij de dynamo de bouten eruit te halen en nu bleek dat ik de onderste bout van de dynamo niet weg kon pakken omdat die tegen de viscosekoppeling aan kwam, dus toen begon ik mij af te vragen hoe doe je dat, ik kreeg nog niet eens de dynamo eraf,ik heb toen alles laten zitten en de waterpomp er zo afgepakt wat trouwens goed te doen was,dus nu weet ik dat die aan de achterkant van de dynamo met een inbus vastzit,maar hoe pak je die dynamo eraf??ik heb aan alle wagens gesleuteld maar nu stond ik toch raar te kijken, hoe doe je dat??in dit geval is het niet nodig maar wie weet wat ik in de toekomst nog tegen komB.V.D.

ja 600 eurootjes in 3 uurtjes wel belachelijk!!!!
maaar je moet niet vergeten dat het door profesioneele mensen word gedaan. en mocht de riem om een bepaalde reden stuk gaan (vervolg je motor) in een korte tijd. Dan kan je volkswagen dealer daarvoor aansprakkelijk stellen!!!

yassine 0

19 jaar

@ yassine, succes met dat aansprakelijkstellen, bel meteen vooraf je rechtbijstandverzekering maar. Ze zullen het altijd proberen af te wimpelen. helaas gaat het in de praktijk met aansprakelijk stellen niet zo makkelijk als jij het hier neerzet.

audia4 0
badge

19 jaar

nee??? dan ken jij de regeltjes nog niet

yassine 0

19 jaar

yassine..

vaak uit emotionele toestanden ondernemen mensen gerechtelijke stappen tegen bv, een dealer! omdat ze vaak in de veronderstelling zijn dat hun een te kort is aangedaan.. vergeet nooit dat een dealer een importeur achter zich heeft staan met telkens de beste advocaten!

die jou telkens gaan wijzen op de kleine letterjes in hun gedeponeerde voorwaarden!

waneer je deze weg inslaat hou dan rekening met de kosten die gemaakt zullen worden! ( vaak het twintig voudige van de werkelijke kosten )

erkent een dealer geen aansprakelijkheid! dan wordt het in de regel touwtrekken!

en daar gaat geen verzekering in mee! uiteindelijk vang je BOT..
en draai je op voor alle gemaakte kosten...


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

gheh !

VOLKSWAGEN, WIE ANDERS !

groet,
martin

mvdkant 0

19 jaar

Niet alleen VW hoor, is zo'n beetje overal zo. En als je wat krijgt is het ook nog eens zo dat jouw dieseltje met 90.000 km op de helft van zijn levensduur wordt ingeschat (is overigens bovengemiddeld door andere oorzaken dan motorschade) Conclusie; je kunt in het beste geval een halve nieuwe motor krijgen, en de montage kosten ga je betalen.....

audia4 0
badge

19 jaar

het komt dus uit de lengte! of de breedte! maar uiteindelijk betaald de klant.. en dat was de bedoeling..

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.