Hallo,
Mijn auto heeft twee distributie ketting, namelijk eentje van 54 en 130 tanden.
Horen beide kettingen vervangen te worden ?
En wat voor rand onderdelen word aangeraden deze ook te vervangen. Ik zie bijvoorbeeld geen waterpomp bij de setjes of de ketting van 54 tanden.
Ik hoor graag wat men nodig heeft om dit type blok (1.6 FSI) weer in orde te krijgen. (ketting is nu opgerekt. af en toe ratel)
Bij voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja die kleine is een ketting die je oliepomp aandrijft, daar hoef je 99 van de 100x niks aan te doen.
Die andere is de ketting waar het om gaat, deze rekken idd op maar dat bijgeluid (ratel net na aanslaan) kan ook worden veroorzaakt door de nokkenasversteller (duur onderdeeldeel).
Maar bij jouw motor kan het ook nog aan het oliefilterhuis liggen.
Tis lastig te zeggen waar het precies dan aan ligt omdat dat niet te controleren is maar 9 van de 10x ligt het aan de versteller en de ketting.
Als distributiedeksel eraf ligt kan je ook zien dat de ketting is opgerekt omdat dan de spanner al half naar buiten staat.
Advies is ketting en spanner en de versteller vervangen, daarna 9 van de 10x opgelost.
P.s dat van dat aantal tanden weet ik niet maar je moet kijken naar de distributieketting. Waterpomp wordt aangedreven door de geribde riem dus mee vervangen is niet nodig.
Laat eerst iemand die deze blokken goed kent er eerst naar kijken voordat je er geld in steekt.
Bedankt voor de info Ricky.
Is een distributie ketting set van het merk FEBI goed of kan ik beter bij de VW dealer een set halen.
9 jaar
geholpen met het probleem. ketting besteld.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar