hallo beste autofreaks,
Dit is mijn eerste berichtje dat ik op het forum plaats, dus ben benieuwd in wlke maten jullie mij kunnen helpen?
Ik heb een polo 1.4 MPI van 2000 met 103000 km. i heb nog steeds mijn distributieriem niet vervangen (je kan er namelijk 115000km meedoen) maar wil het zekr voor ht onzekere nemen, en mijn riem verangen. Nu voor het vervangen van de riem moet de motor steun (links) losgemaakt worden en moet de motor met een special gereedschap in positie gehuoden worden. NU is de vraag is dit special gereedschap echt nodig??? en heeft er iemand soms toevallig de handleiding met de instructie op? Dank bij voorbaat
W8&c
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ikzelf zet bij een ouder type (6N) altijd een garagekrik onder het karterpan, met een balkje hout om de boel niet te beschadigen. Sleutel rustig de motorsteun er uit. Nooit problemen mee gehad. Moet de auto niet meer verrijden dan, en ook niet te hard aan de motor trekken. Vooraf dus de krukaspoulie loshalen.
precies zoals harry zegt doen. is dit een 16 klepper met 2 tandriemen? dan heb je twee boortjes nodig om de nokkenassen vast te zetten. draai niet de linker nokkenas los om de spanner te verwijderen, dit is niet nodig hij kan er zo langs. vervang alle spanners en omlooprollen.
thanks, voor het antwoord. het is mij ondertussen gelukt allen , hebben w eerst geprobeerd met de krik maar dit ging niet zo goed, dus hebben we zelf ons "speciaal" gereedschap ontwikkelt; nogmaals dank
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar