Volkswagen Golf: distributieriem

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 44 kw

hey iedereen


weet er iemand op hoeveel km de distributieriem moet vervangen worden bij mijn golfje???


alvast bedankt

twister

Geplaatst door twister (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Alleen controleren,staat geen vervangingstermijn voor.
Bij twijfel moet je hem vervangen,kost geen drol in verhouding met als hij breekt!

Ricky

markymark79 (0) PRO, 16 jaar geleden

Rond de 120.000 of na 5jaar..
Als de waterpomp er ook bij op zit raad ik aan deze ook mee te vervangen...

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

hoe kom je aan die wijsheid,mark ?

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

staat volgens mij ook geen voorgeschreven termijn voor, maar elke 30.000 controleren en eventueel spannen of vervangen indien nodig.

de gegevens van mark zou je als leidraad kunnen gebruiken, maar zijn geen officiële gegevens.

groeten Marcel

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Ik zou hem maar vervangen na 120.000km en de spanrollen en de waterpomp.
Of de termijn van 5 jaar.
Je moet ze de kost geven die na visuele inspectie breken, gewoon vervangen.
De kosten wegen niet op tegen het breken.

Speedrazor (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Ik zou hem maar vervangen na 120.000km en de spanrollen en de waterpomp.
Of de termijn van 5 jaar.
Je moet ze de kost geven die na visuele inspectie breken, gewoon vervangen.
De kosten wegen niet op tegen het breken.[/quote]
Distributieriem loopt bij een Golf 3 niet via de waterpomp. (Multiriem
Inderdaad..spanrol + riem vervangen,
1e keer bij 90.000km, daarna om de 120.000km of 3 a 5 jaar (afhankelijk van het merk riem)

Als je de exacte stand/datum niet bekend is, geen risico nemen, en laten vervangen.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

speedrazor

er staat geen vaste interval voor. controleren iedere 30.000km ... ricky zei het al..

Gr. paul

Speedrazor (0), 16 jaar geleden

Yups..controleren elke 30.000 km..mooi voor Ricky dattie dat al zei, zou hem toch echt tussen de 100.000 en de 120.000 km vervangen... ,maar dat zei ik al..

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Speedrazor]Yups..controleren elke 30.000 km..mooi voor Ricky dattie dat al zei, zou hem toch echt tussen de 100.000 en de 120.000 km vervangen... ,maar dat zei ik al..[/quote]
Wat jij zegt klopt wel en is ook zeker aan te raden,maar we hadden het hier over de (fabrieks) vervangingstermijn,en die is er niet,dat wilde de vraagsteller weten.

markymark79 (0) PRO, 16 jaar geleden

Het klopt dat er vanuit de fabriek geen termiijnen voor staan...

Speedrazor (0), 16 jaar geleden

Naar mijn idee, wil hij gewoon weten om de hoeveel km zn riem vervangen moet worden., en is het woord fabrieks termein niet genoemt..
Correct me if im wrong, of leg me de term "fabrieks vervangingstermein" eens uit.

nhf. ;)

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Speedrazor]of leg me de term "fabrieks vervangingstermein" eens uit.

nhf. ;)[/quote]
Bij welke km stand de fabriek heeft bepaald wanneer de riem vervangen moet worden.
Bij deze auto schrijven ze alleen maar controleren voor iedere 30000km.
Maar bij bijvoorbeeld een 1.9 tdi hebben ze bepaald dat hij op 90000km vervangen MOET worden.

Speedrazor (0), 16 jaar geleden

[quote=ricky][quote=Speedrazor]of leg me de term "fabrieks vervangingstermein" eens uit.

nhf. ;)[/quote]
Bij welke km stand de fabriek heeft bepaald wanneer de riem vervangen moet worden.
Bij deze auto schrijven ze alleen maar controleren voor iedere 30000km.
Maar bij bijvoorbeeld een 1.9 tdi hebben ze bepaald dat hij op 90000km vervangen MOET worden.[/quote]
Neej okay, dan was mn gedachte juist over de term fabrieks termein..

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Ik heb 5 volkswagens gehad,bij 120.000km de riem en spanrollen en eventueel waterpomp ook vervangen als tie meedraait met de riem.
Controleren is leuk, maar elke monteur maakt een andere beoordeling.
Waarbij de ene zegt, kan nog wel effe mee, zegt de ander vervangen.
De riem word er immers niet afgehaald en bekeken, het is een visuele beoordeling.
Loopt tie kapot, dan zeggen ze: komt noooooit voor meneer, ik denk dat u gwoon pech heeft gehad, moge we effe vangen.
Gewoon vervangen dus, heb je ook geen discussies achteraf.
En als ze zeggen;alleen controle is genoeg, dan zou ik het zwart op wit laten zetten.
Dat bij het breken van de riem de garage voor de kosten opdraait.
Dan kan ik je nu al zeggen dat je het advies krijgt om de riem uit voorzorg te vervangen.

markymark79 (0) PRO, 16 jaar geleden

primera p11, jij snapt het.....

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

bij golf 3 44kw loopt de tandriem wel over de waterpomp dus deze mee vervangen omdat de tanden in veel gevallen scherpe randen hebben door slijtage en een nieuwe riem opvreet.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Dat dacht ik ook John,dat de riem ook over de waterpomp heen liep bij de golf 3.
Ik kan me vergissen, want het is al weer een poosje terug.
Maar bij de golf 3 werd toch al een 1.4 gemonteerd.

Speedrazor (0), 16 jaar geleden

[quote=john5686]bij golf 3 44kw loopt de tandriem wel over de waterpomp dus deze mee vervangen omdat de tanden in veel gevallen scherpe randen hebben door slijtage en een nieuwe riem opvreet.[/quote]
Correct, inderdaad bij de ABU en ABD motoren.. sry.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.