Onze Polo 1.6 Milestone (75 pk) met 68.000 km heeft nog de eerste distributieriem. Vanwege de leeftijd van de auto raadt de dealer aan deze te vervangen. Is dit echt nodig? De kosten liegen er niet om.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo frans...
jou dealer heeft inderdaad gelijk! hij behoed jou voor de evt, gevolgen.. knapt deze riem wel! dan val je in de hoofdprijzen, namelijk een aanzienbare motorschade..
bezuinig dus nooit op onderhoud! zeker niet op een diss-riem, in dit geval kan het jou geld opleveren..
zie het als een goed advies van deze dealer!
paul,
Welke kosten worden er volgens de dealer gemaakt?. Bij zo'n auto loopt dat nog niet zo erg in de papieren volgens mij. Overigens schrijft, voorzover ik weet, VW geen vervanging voor.
riem dient gecontroleerd te worden iedere 30.000dkm,
gezien het bouwjaar van deze auto 98, met nog maar 68000dkm, heeft deze diss-riem inmiddels alwel de 5 jaar overscheden, dat zal namelijk het advies/reden zijn om deze riem te gaan vervangen.
paul,
je kan tenslotte beter even je riem vernieuwen,dan je motor reviseren.
18 jaar
voorschrift is zover ik weet of 5 jaar, of 12o.ooo km bij benzine auto's (hier en daar uitzonderingen)
mvg
owh, en wat betreft de kosten... hadden er afgelopen week nog 1 op het werk.. kwam op het beschijden bedrag van 3000,- uit. (was wel een sportieve auto.. maar geeft wel een onaangename indicatie.
mvg
VW adviseerd elke 60.000 mijl = 96.600 KM.
380 euro verderop... en hij is vervangen
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar