close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: draadboom golf2 1.8 16v

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

hoi ik heb een golf 2 1.8 16v pl motor maar daar komt nu een kr motor in met webers nu is mijn vraag kan ik de draadboom van de pl motor houden en moet ik verder nog wat van een kr hebben want ik heb een kaal kr blok dus wou alles verder over zetten voor de rest is toch alles het zelfde ???

Geplaatst door

floris3072 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Floris ...eerst even een vraagje om welke redenen je Webers wil gaan plaatsen op een Kr motor?

snowman11000 0

18 jaar

omdat ik een gereviceerd kr blok heb liggen en het onderblok van die pl heeft 240 d gedraait dus lagerschalen worden wel gevaarlijk

floris3072 0

18 jaar

Da's best mogelijk en ik wil je best graag op weg helpen,maar je beantwoord hiermee mijn vraag niet!

snowman11000 0

18 jaar

floris

met alleen die webers kom je niet ver,als je daar veel vermogen mee mee wilt gaan behalen!

daarbij zijn ze lastig af te stellen,m.a.w. heb je er dalijk alleen maar ellende mee omdat hij slecht zal lopen!

zou gewoon de KR origineel laten,ze hebben al lekker veel vermogen van zichzelf zonder iets te verandere,daarbij hou je menig auto 'makkelijk' bij..

ieder zijn eigen keus natuurlijk,maar denk dat Jan ook al zo'n vermoeden had,op mijn antw. vandaar hij dat vroeg,ben benieuwd naar de overige meningen trouwens.

Stefan

stefan84 0

18 jaar

[quote=floris3072]omdat ik een gereviceerd kr blok heb liggen en het onderblok van die pl heeft 240 d gedraait dus lagerschalen worden wel gevaarlijk[/quote]
Volgens mij is die PL net lekker ingelopen, als hij normaal behandeld is en op z'n tijd verse olie heeft gehad gaat hij nog zeker 2 ton mee voordat hij leeg is.......

Vergeet niet dat dit nog echte vw's zijn :-)

audia4 0
badge

18 jaar

nou die webers wil ik gewoon eens even proberen heb ze liggen dus kan altijd proberen ik kan jongens met goede resultaten maar dat zijn opels .nou lekker ingelopen misschien wel maar met webers krijgen ze wel wat meer voor de kiezen

floris3072 0

18 jaar

Floris. helaas moet ik je terleurstellen.Webers op dit type motor zetten geeft geen enkele verbetering sterker nog het geeft enkel meer problemen zoals Stefan ook al aangeeft zijn deze lastig om af te stellen, verbruiken extra brandstof met tevens meer aanzuiglawaai.... ect.De standaard injectie van de ''KR'' geeft meer vermogen dan het Weber blok,da's zeker deze caburateurs geven enkel winst in combinatie met een (Full tuned blok) met de juiste inlaat spruitsukken en uitlaat systemen daarop afgestemd ...ect.Ik heb deze ervaring opgedaan uit de autocross waar deze Webers vaak werden toegepast maar is inmiddels ook al weer achterhaald....tip gewoon het oude KR injectiespul weer gebruiken.is gewoon berengoed.!

NB: De Nokkenas timing van de KR is anders t.o.v een PL motor vandaar de iets extra meer PK' bij deze KR motor .maar na het plaatsen van Webers op een standaard motor loopt het vermogen en koppel terug en het brandstof verbruik gaat juist omhoog.....Tja het is maar waar je voor kiest!

snowman11000 0

18 jaar

nou dat kr blok is wel serieus klaargemaakt zeker niet meer standard ik heb vaak dengen gehoord maar dat vermogen en koppel minder word heb ik nog nooit gehoord ja bij een versleten motor zeker

floris3072 0

18 jaar

Wat let je.... dan zet je deze Webers er toch gewoon op!!

snowman11000 0

18 jaar

een gewaarschuwd mens telt voor .. ?

stefan84 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.