auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Drukverlies tussen turbo en gasklep

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: AUM motor 1800 20VT

Ik heb momenteel een steeds weerkerend probleem dat mijn vw golf steeds een foutcode P1297 geeft van drukverlies . Bij het aanzetten voel ik vermindert vermogen onder de 2000tr/min .Ik heb reeds alle slangen nagezien en ook de DV vervangen door een nieuwe.Wel moet ik erbij vermelden dat mijn wagen gechipt is . Ik heb ook de onderdruk gemeten op de slang die toekomt bovenaan de DV (diverter valve) Deze bedraagt bij stationair toerental ongeveer - 0,6 bar. Bij stationaire toeren is reeds die DV open door de onderdruk .
Mijn vraag is nu of die waarde van onderdruk goed is of teveel ?
Mag de DV klep reeds open staan bij stationair toerental?
Kan dit opgelost worden met een andere DV met grotere veerdruk?
Hopelijk kan er een oplossing gevonden worden en ik hou jullie zeker op de hoogte!
Van een trouwe GTI-fan.

Geplaatst door

vwgti (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

home → lijst met foutcodes

foutcode: 17705 P1297
nl Drukverlies tussen de turbo en de gasklep (check D.V.)
du Verbindung Lader-Drosselklappe Druckabfall
en Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Verminderd vermogen.

Mogelijke oorzaken:
Lekkende slangen en/of verbindingen tussen de turbo en de DV (dump valve)
Check de Boost Pressure Control Valve (N249)

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer slangen en -aansluitingen tussen de turbo en de DV.
Kontroleer de DV.
Kontroleer de solenoide (N249) die de DV aanstuurt.
Is er soms een extra (verkeerde ?) dumpvalve aangesloten ?
Kontroleer de gasklep (die opent/sluit misschien niet meer goed), demonteer en maak schoon zonder het electrisch gedeelte raken, monteer nieuwe pakking, zet dan met VAG-COM (kanaal 60) de gasklep weer in de basisstand (zie: throttle body alignment), sleutel eruit, 30 sec wachten en klaar.

Maak gasklephuis eens goed schoon en leer hem opnieuw in met de testkast,daarna even aankijken,mogelijk dan opgelost.

ricky 10
badge

16 jaar

Ik heb onlangs een nieuwe diverter-valve geplaatst van het merk Forge met typenr. FMDV006.
Ik rij nu een 3-tal weken met de nieuwe klep en tot nu heb ik geen fouten meer !
De wagen heeft ook meer kracht beneden de 2000 toeren .
Hopelijk blijft het zo want het is heel wat aangenamer rijden .
Bedankt voor de info vooraf.

vwgti 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.