moter loopt koud op 4 cilinders naarmate hij warmer wordt op 3 cilinders,uitgelezen ontstekingsprobleem cil 2 herkend,nieuwe bobine,bougies,injectoren laten testen en reinigen,compressie 13 bar,4 nieuwe klepstoters gemonteerd in cil 2,inlaatspruitstuk en alle vacuumslangen op lekkage gecontroleerd maar het probleem blijft misschien computer nog wisselen ?????
Wie herkent dit probleem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=wgploeg]moter loopt koud op 4 cilinders naarmate hij warmer wordt op 3 cilinders,uitgelezen ontstekingsprobleem cil 2 herkend,nieuwe bobine,bougies,injectoren laten testen en reinigen,compressie 13 bar,4 nieuwe klepstoters gemonteerd in cil 2,inlaatspruitstuk en alle vacuumslangen op lekkage gecontroleerd maar het probleem blijft misschien computer nog wisselen ?????
Wie herkent dit probleem[/quote]
Zet hem uit op het moment als hij op 3 cylinders draaid,en ga dan gelijk compressie meten,kijken wat hij dan heeft aan druk.
ook dat klopt 13 bar op alle cilinders,ik denk toch maar de kop erafhalen misschien een klep die klemt [quote=ricky][quote=wgploeg]moter loopt koud op 4 cilinders naarmate hij warmer wordt op 3 cilinders,uitgelezen ontstekingsprobleem cil 2 herkend,nieuwe bobine,bougies,injectoren laten testen en reinigen,compressie 13 bar,4 nieuwe klepstoters gemonteerd in cil 2,inlaatspruitstuk en alle vacuumslangen op lekkage gecontroleerd maar het probleem blijft misschien computer nog wisselen ?????
Wie herkent dit probleem[/quote]
Zet hem uit op het moment als hij op 3 cylinders draaid,en ga dan gelijk compressie meten,kijken wat hij dan heeft aan druk.[/quote]
16 jaar
valse lucht op de betreffende cilinder, door b.v. lekke slang rembooster, of een pakking tussen kop en inlaatspruitstuk, stukkende o-ring op een injector o.i.d kan ook dit probleem geven. Zou nog even wachten met de kop trekken.....
Als je weet welke cilinder niet meedraait, wissel de injectoren dan onderling om, om uit te sluiten dat je een injector hebt die in warme toestand gek doet.
waarom geeft ie dan onstekingsprobleem als melding: een te arm mengsel brand niet, en dat herkent de computer via de informatie van de klopsensoren.
[quote=audia4]valse lucht op de betreffende cilinder, door b.v. lekke slang rembooster, of een pakking tussen kop en inlaatspruitstuk, stukkende o-ring op een injector o.i.d kan ook dit probleem geven. Zou nog even wachten met de kop trekken.....
Als je weet welke cilinder niet meedraait, wissel de injectoren dan onderling om, om uit te sluiten dat je een injector hebt die in warme toestand gek doet.
waarom geeft ie dan onstekingsprobleem als melding: een te arm mengsel brand niet, en dat herkent de computer via de informatie van de klopsensoren.[/quote]
ook alle slangen hebben we gecontroleerd ,nieuwe inlaatpakkingen,injectoren gewisseld,geen valse lucht.
we zijn nu zo ver als je de klepstoters van de inlaat allebei leegdrukt dus zodat ze kort zijn en ze weer monteerd de moter 100% op 4 cilinders loopt naarmate het getik verdwijnt {klepstoter wordt gevuld} gaat hij op 3 cilinders lopen.
dit hebben we ook bij de uitlaatstoters gedaan maar daar helpt het niet,dus zou je denken dat je het bij de inlaatkleppen moet zoeken.
16 jaar
zou het niet kunnen dat kop versleten is? kleppen liggen te hoog in de zitting. gevolg klepsteel komt ok om hoog.
koud is klep korter dan warm. Loopt op 4 cilinders. Warm is de klep langer en heeft hij net geen speling meer dus duwd de klep open. zodra je compressie meet is de oliedruk weg en niet hoog genoeg om de klepstoter te vullen. dus meet je voldoende compressie. Dus even klepsteel hoogte checken.
Wat ok nog kan: Overdrukventiel in oliepomp blijft hangen. oliedruk wordt te hoog en pompt de klepstoters op. weet niet zo gauw bij welke cilinder de olie in de kop kan maar de olie zal weg van minste weerstand kiezen dus via de klepstoters van 2e cilinder komen en door de druk blijven de kleppen open staan.
succes
[quote=SciroccoGT]zou het niet kunnen dat kop versleten is? kleppen liggen te hoog in de zitting. gevolg klepsteel komt ok om hoog.
koud is klep korter dan warm. Loopt op 4 cilinders. Warm is de klep langer en heeft hij net geen speling meer dus duwd de klep open. zodra je compressie meet is de oliedruk weg en niet hoog genoeg om de klepstoter te vullen. dus meet je voldoende compressie. Dus even klepsteel hoogte checken.
Wat ok nog kan: Overdrukventiel in oliepomp blijft hangen. oliedruk wordt te hoog en pompt de klepstoters op. weet niet zo gauw bij welke cilinder de olie in de kop kan maar de olie zal weg van minste weerstand kiezen dus via de klepstoters van 2e cilinder komen en door de druk blijven de kleppen open staan.
succes[/quote]
zelfs de kop hebben we klaar laten maken met 16 nieuwe kleppen erin maar ook daar was verder niets aan te zien en het probleem is er nogsteeds.
16 jaar
dan ik kop uitgesloten maar de oliedruk in de stoter kan toch nog te hoog zijn door dat de overdrukventiel in de oliepomp vast zit.
of probleem zit in de kabelboom of ecu. weet niet of cilinders appart aangestuurd worden? sequentieel...
Kabelboom doorgemeten van desbetreffende cilinder?
check de rembekrachtiger op lekkage
ook nagekeken zelfs ecu opgestuurd,geen fouten uit gekomen
[quote=SciroccoGT]dan ik kop uitgesloten maar de oliedruk in de stoter kan toch nog te hoog zijn door dat de overdrukventiel in de oliepomp vast zit.
of probleem zit in de kabelboom of ecu. weet niet of cilinders appart aangestuurd worden? sequentieel...
Kabelboom doorgemeten van desbetreffende cilinder?[/quote]
16 jaar
probleem opgelost,nokkenassen ingelopen in het huis,dus te veel radiale speling
14 jaar
dan kun je er rustig van uitgaan dat de oliepomp versleten is; het aanzuigfilter verstopt of de regelplunjer vast zit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar