Volkswagen Golf IV: kortsluiting met massa

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hallo

Onlangs is mijn golfje bij de jaarlijkse keuring afgekeurd.De standaard benzine metinggaf aan een CO van6.22 en een lambda waarde van 0.85.
Dus uit laten lezen bij de dealer en daar kwamen 2 fout uit. Lambdasonde zwak signaal . Magneetklep1 van absortie-koolfilter-N80,
kortsluiting met massa ,sporadisch(foutcode01247).Hierna heb ik de magneetklep1 vervangen in de hoop dat de lambdawaarde er vanzef weer bij zou komen.
Dit bleek echter niet het geval (CO 0.00 lambda 1.06) dus ook maar de lambdasonde vervangen.Ook nu blijven de meetingen negatief.
De auto opnieuw laten uitlezen met als resultaat foutcode 01247.Ik heb inmiddels de massadraad van de magneetklep doorgemeten, 0.6 Ohm
weerstand.Mijn absorbtie-koolfilter zit nu wel bomvol.Ik heb een kleine beurd uitgevoerd,karterontluchting gereinigd,koolfilter is weer gangbaar
en zal hem binnenkort weer laten keuren.Wat nu mijn vraag is is of iemand een verklaring heeft voor die foutcode 01247

gr René

renehekkink

Geplaatst door renehekkink (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

01247




Magneetklep 1 van absorptie-koolfilter -N80





Kortsluiting met plus
- Kabelonderbreking of kortsluiting met plus resp. kortsluiting met massa in de kabelverbinding van de -N80 naar het motorregelapparaat
- Evt. draait motor stationair niet mooi rond
- Kabelonderbreking resp. kortsluiting aan de hand van het stroomloopschema verhelpen
=> ordner "Stroomloopschema's, Storingzoekprogramma's en Inbouwplaats delen"


Kortsluiting met massa
- Voedingsspanning van -N80 defect
- Evt. schokken in het deellastbereik
- -N80 controleren
=>blz. 24-63.


Uitgang open
- -N80 defect
- Wagen kan evt. naar benzine ruiken




- Signaaluitgang van het motorregelapparaat defect (motorregelapparaat defect)

- Motorregelapparaat vervangen =>

renehekkink (0), 15 jaar geleden

@John,de auto voelt verder wel normaal aan.De N80 is vervangen dus zou het de voedingskabel moeten zijn.
In de vraagbaak staat die bij het brandstofpomp relais weg komt.Waar zit die?In de kast onder het ruitenwissermechanisme?

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

die zit op de relaisplaat achter de zekeringenkast links achter dashboard op plaats 4. het nr van het relais is 167 of 409

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

n80 heeft de zelfde voeding als de lambdasondeverwarming dus als daar de oorzaak zou zitten had je ook storing op je lambdasonde. controleer of je wel 12v op de lambdasondeverwarming hebt. gr john

renehekkink (0), 15 jaar geleden

Eigelijk wil ik alleen de kabel kontroleren van de magneetklep tot waar ie begint.Omdat de storing bij N80 zit.Ik had wat duidelijker moeten zijn

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

hij wordt massa aangestuurd door het regelapparaat. lila/rood

renehekkink (0), 15 jaar geleden

idd en die heb ik door gemeten, 0.6ohm

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

probeer het met een bypass massa.

renehekkink (0), 15 jaar geleden

Hallo

De auto is inmiddels goed bevonden.
De storing zit er ook nog steeds.
Motorregeling ok, bekabeling ok
magneetklep ok

schiet mij maar lek.

`K heb nu wel wat meer tijd om te zoeken.
Off topic dan maar.
Aju.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.