close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: DSG7 probleem?????

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: !.4 TSI

Ls,

Het gaat hier om een Golf Variant 1.4 TSI met 6000 km op de teller van maart 2010. (van mijn zwager)
Sinds een 2 tal maanden gaat deze auto schudden bij 1400 rpm de versnelling van deze automaat staat soms in de 6 of 5.
en bij 50(5 of 6) of 80 (7 of 6) km per uur.
Echter geen of nauwelijks trillingen in het stuur.
Daarom gaan mijn gedachten ook uit naar de bak.
Op het Ned. en Duitse internet heb ik afgrijselijke vehalen gelezen over deze automaat.Er is zelfs al nieuwe software beschikbaar
maar niet voor deze auto weet ik inmiddels al.
Ik heb het idee dat de automaat te vroeg opschakeld en daardoor ook begint te brommen.
Dus te laag toeren tal bij een te hoge versnelling enkel maar om z.g zuiniger te rijden.
Voor de rest een heerlijke auto, maar ik dacht dat dit de Golf VI al is waar ik af en toe in rijd.
Ik weet dat ik als antwoord ga naar de garage "voor garantie" krijg.
Maar toch wil met wat meer kennis van zaken hierna toegaan.

Is er iemand met een adequaat antwoord?
Dan hoor ik dit graag.
Alle lezers bijvoorbaat dank


popey

Geplaatst door

popey (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat schudde lijkt me niet van de bak tekomen lijkt me meer van de motor.
het eerste wat moet gebeuren is de motor en bak uitlezen om tekijken wat hij aan geeft.
voor de rest is er zo weing van tezeggen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Hier is inderdaad een update voor beschikbaar die bij de dealer kan plaats vinden maar dan wel met een speciale maatregelcode.
Als dit niet het geval is kan het probleem ook nog in de koppeling zitten maar dit ligt aan de productiedatum van de dsg bak.
De dealer kan dit voor u uitzoeken en oplossen of anders een melding maken richting importeur.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

Als je geen storing hebt in de motor (meestal cilinderoverslag) dan lijkt het op een probleem met de bak en met name de koppeling die die trilling doorfgeeft en daar is inderdaad die update voor die Benny al aangeeft,eerst dat laten uitvoeren en dan verder kijken.

ricky 10
badge

13 jaar

Ls

Inmiddels heb ik al een afspraak gemaakt met de VW dealer.
Enkele problemen met deze bak zijn al bekend, en een firma uit Aalten is een specialist in dit soort problemen.
Alleen een beetje ver uit de buurt.(Monnickendam-Aalten)
Indien ik meer weet maak ik daar melding van ter lering en niet ter vermaak.

gr popey

ps: mocht iemand nog een ervaring op dit gebied hebben dan hoor ik dit graag.

popey 0

13 jaar

[quote=popey]Ls

Inmiddels heb ik al een afspraak gemaakt met de VW dealer.
Enkele problemen met deze bak zijn al bekend, en een firma uit Aalten is een specialist in dit soort problemen.
Alleen een beetje ver uit de buurt.(Monnickendam-Aalten)
Indien ik meer weet maak ik daar melding van ter lering en niet ter vermaak.

gr popey

ps: mocht iemand nog een ervaring op dit gebied hebben dan hoor ik dit graag.[/quote]
Same here - rond de 1200- 1400 toeren een trilling (alleen in de 2) - soms heel heftig waarbij je bij de motor wat metaalachtige geluiden hoort. Zelfs mijn wederhelft die geen enkel verstand heeft van techniek zegt dan dat dat niet goed klinkt. Monteur van de VW dealers had maar 2 seconden nodig om te constateren dat dit niet goed was.

Binnenkort vervanging van de koppelingsplaten.

Overigens mochten softwareupdates/reset ed niet baten.

Groet,

P

PRMF 0

13 jaar

Komt trouwens steeds vaker voor dat de koppeling vervangen moet worden.

ricky 10
badge

13 jaar

dat is ook wel teverwachten er rijden er ook steeds meer en gelukkig de meeste zondr problemen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

de auto is in de garage geweest,het probleem is erkend en wordt de 14de de hele dag onderzocht en te beginnen bij de wielen achteras etc.

popey

popey 0

13 jaar

Er zijn bedrijven in nederland die een goede boterham verdienen met alleen reparaties aan de DSG/multitronic/tiptronic bak.
Dat zegt ook iets over de kwaliteit van deze bakken.
Het is overigens wel de fijnst schakelende automaat.
En reparaties aan deze DSG bak zijn niet goedkoop,bij sommige begint het gedonder al na een halve ton.

primera p11 0

13 jaar

Update,

Auto is naar de garage geweest en het euvel m.b.t het schommelen van de auto is erkend bij 50 en 80 km per uur en 1200 - 1400 rpm.
Het brommen van de auto dat veroorzaakt wordt door te hoge versnelling bij een bepaalde snelheid(heden) is normaal zegt men en dat ligt aan
de bestuurder(ster).
De computer "leert in" en legt de rijstijl vast
Ik heb daarom gevraagd om de Etronic te resetten ,men wil dat niet of kan dit niet.
Accu klem los maken gedurende 30 sec ,heeft dat hetzelfde effect als resetten?????
Men houdt de auto nog een dag want men komt er niet uit.
Wordt vervolgt ,auto is nu 2 dagen weg.
Aan de automaat wil men niets doen.
a.s schoonzoon adviseert Leusden te schrijven(heeft in Driebergen opleiding genoten en ooit voor Croymans gewerkt) als iemand
dat iets zegt.

In afwachting van een reactie

popey

popey 0

13 jaar

Een brief naar Pon in Leusden schrijven levert een standaardbriefje terug op.
Voor klachten dient u zich te melden bij dealer,mocht deze er niet uit komen dan kunnen ze contact opnemen met de helpdesk.

Voor de rest zou ik er zelf afblijven en zeker geen accuklemmen los gaan halen.
laat hun het probleem maar oplossen.
En dat brommen komt door het rappe doorschakelen,is niks aan te doen,anders kunnen ze helemaal niet aan de verbruikscijfers komen.
Dat hoort nou eenmaal bij de auto,ligt niet aan de bestuurder.
Als de auto uit de garantie is zou je kunnen gaan buurten in Aalten,die kunnen de schakel momenten aanpassen.

primera p11 0

13 jaar

update

De auto heeft 3 dagen in de garage gestaan.Volgens zeggen zijn eerst de voorste banden en
velgen verwisseld voor nieuwe.
Na een proefrit schudde de auto nog steeds maar in mindere mate.
Vervolgens zijn de achterbanden en velgen verwisseld voor nieuwe.
Het schudden is nu verdwenen.
Het gedoe met de automaat is er nog steeds.

Bij aankoop van deze auto zaten er standaard "aluvelgen" onder.
Daar stelt mijn zwager geen prijs op en deze velgen zijn voor stalen geruild.
De auto heeft 250 km in die 3 dagen gereden en de reserveband en wiel is nog van het oorspronkelijke ruilen.
Ik ga nog even de DOT code reserveband en datum velg nakijken (vanwege een rugblessure)nog even uitstellen.

Ps : Ga toch via een officiele brief aangeven dat we niet tevreden zijn over de schakelmomenten van de DSG 7.
Op de lange duur veroorzaakt dit toch drijfstang en/of lagerschade naar mijn idee.
Hoor graag gefundeerde tegenspraak op mijn stelling.

met vr gr

popey

PS: Buitengewoon goed te woord gestaan en behandeld door deze Volkswagen/Audi garage
Mijn vrouw moest alles afhandelen vanwege mijn ongemak(moest thuis blijven)

popey 0

13 jaar

Eerlijk gezegd zullen ze niet veel aan de schakelmomenten doen.
Het heeft met uitstoot en verbruik te maken.
Als ze de schakelmomenten gaan verleggen gaat het verbruik omhoog en dat is wat ze nou juist niet willen.
Daarom zeg ik,als tie uit de garantie is ritje naar Aalten en schakel momenten laten verleggen.

primera p11 0

13 jaar

Ok primera P11

Ik heb al contact gehad met deze firma in Aalten.
Zij zeggen dat er veel klachten cq aanmerkingen op dit schakelgedrag zijn.
Voor DSG 7 zijn ze een programma aan het ontwikkelen.
Voor de DSG 6 zou het geen probleem zijn om dit schakelen aan te passen.
Ik houd me op de hoogte via de site van deze firma.
Technische garantie op deze auto is 2 jaar , dus nog even geduld.

NB: Als ik handmatig naar een lagere versnelling schakel ,zou het mooi zijn als de automaat het vanaf dit punt het verder overnam.
Dan was mijn ergernis meteen weg.
Als de uitstoot ten koste gaat van het rijgedrag en het rijplezier en levensduur van de motor vind ik dit een verkeerd uitgangspunt.
De auto rijdt al prettiger als ik 50 km/h rijdt in de 7 de versnelling en handmatig terugschakel naar de 6de ,het toerental komt dan van 1200 rpm naar +/- 1500 rpm

Ps: bedankt voor de reactie


popey

popey 0

13 jaar

Volkswagen is erg vooruitstrevend met deze techniek.
Maar dit gaat straks ook de boventoon voeren bij de andere merken.
Met name het zo snel mogelijk opschakelen naar de hoogste versnelling teneinde uitstoot en verbruik te beperken.

primera p11 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.