ik heb hier een golf die in noodloop lijkt te lopen.
hij heeft namelijk geen vermogen en de mil lamp en gloeilamp zijn aan.
de auto uitgelezen met de launch tester en krijg de volgende foutcode's,
05168 (1,0,14,30) verwijzing naat technische handleiding.
05169 (1,0,14,31) verwijzing naar technische handleiding.
verder nog uitgezocht wat dit betekende en dan kom ik op de foutcode's
P1430 en P1431 en hiermee kom ik ooknog niet verder.
de foutcodes zijn niet te wissen.
wie kan mij verder helpen?
alvast bedankt
patrick.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
foutcode: 17838 P1430
nl Vacuumpomp van de remmen onderbreking / kortsluiting naar plus
du Ansteuerung Unterdruckpumpe für Bremse Unterbrechung/Kurzschluss nach Plus
en Activation of brake vacuum pump open or short to B+
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Bedrading
* Pomp
foutcode: 17839 P1431
nl Vacuumpomp van de remmen onderbreking / kortsluiting naar massa
du Ansteuerung Unterdruckpumpe für Bremse Unterbrechung/Kurzschluss nach Masse
en Activation of brake vacuum pump open or short to ground
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
* Bedrading
* Pomp
Volgens VAG.com maar ik denk niet dat het dit is ???
Lees de wagen eens uit met een andere tester.
Gr. Harry
Is je oliepeil niet te hoog? (of te laag) Geen koelingsprobleem? Niet gechipt?
zou de roetfilter regeneratie steeds zijn afgebroken waardoor de kat nu verstopt zit?
Tja, geen losgeschoten turboslang?
Heeft hij geen vermogen of komt het toerental niet boven de pakweg 2500tpm?
Stel dat je met de cruise control zou rijden, gaat het dan wel? of doet deze het ook niet?
De remlichten doen het wel? Zekeringen allemaal ok?
Je weet dat je met google lekker snel de P storingscodes kan opvragen?
succes
VAG heeft wederom de manier waarop je foutcodes opvraagt en moet interpreteren veranderd.
Nu is er GEEN ENKELE relatie meer tussen het nummer dat de ecu opstuurt en het nummer van de foutcode.
Uit laten lezen met een scanner die deze auto kent - VW dealer apparatuur.
Of zelf eerst eens met EOBD/OBD2 proberen. Die codes hebben wel een rechtstreekse relatie met de omschrijving.
Kunnen we met een vag.com dan wel nog de juiste interpretatie krijgen?
geen losse turbo of vacuum slangen, naar mijn mening zou je dan de storing moeten kunnen wissen ook.
olie peil ook in orde en getuned daar heb ik nog geen idee van, dat zou ik even moeten checken bij de klant.
zekeringen allen in orde en visueel ook geen mankementen te zien.
we zijn geen vw dealer dus inderdaad geen vw apperatuur. maar tot nu toe lukte het altijd goed met wat we nu hebben.
mischien morgen even naar de vw dealer indien daar tijd voor is.
het toerental komt inderdaad niet boven de 2500 t/m dus vermoed ik noodloop.
hoewel vacuum van de remmen, linkt de computer het vacuum eventueel niet aan het motorvacuum
voor de aansturing van de turbo en zo?
Jammer dat je niet kan wissen. Ik heb al meerdere vw's op weg geholpen door te wissen en dan gingen ze weer 100km verder.
De roetfilterdegeneratie was steeds afgebroken. Idd met een OBD tester gaf hij dan aan roetfilterstoring en idd een noodloop van max 1500tpm.
Is een launch tester een ander soort tester?
Als je niet kan wissen zou het een ecu storing kunnen zijn, controleer eens op je obd stekker of je aansluitingen wel kloppen, maw zijn de plus/massa ed wel aangesloten op de stekker, het zal niet de eerste zijn die niet juist is doorverbonden door de fabrikant.....
succes
Met VCDS krijg je de goede foutteksten als VCDS de betrokken ecu kent.
Benzine-modellen die ook in de USA rijden zal wel geen probleem zijn, diesels verwacht ik meer problemen.
En ik verwacht ook enige vertraging tussen het uitbrengen van een nieuwe ecu en het opnemen in VCDS.
Maar nogmaals als het met VCDS (of elke andere tester) op de normale manier niet lukt, dan kun je ook via EOBD/OBD2 codes lezen/wissen.
En wat betreft het wissen van codes: dat kan altijd en lukt ook altijd.
Alleen zet de computer razendsnel na het wissen de active codes weer terug en LIJKT het of je niet kan wissen.
Weet je in ieder geval dat het een keiharde code is die nog steeds voorkomt.
Draadbreuken ontstaan tegenwoordig vaak in de kabelboom in het geribbelde deel van de kabelboom wat langs de startmotor loopt.
auto rijdt weer,
accupool nacht los gehad en dtc's gewist
lukte toen wel. gelijk rijdt de auto weer perfect.
contact gehad met vw dealer en langsgeweest.
daar is hij ook uitgelezen en inderdaad er zit en vertaalfout in onze uitleesapperatuur.
er zat een storing in de brandstofpomp, dis is daar opgelost in garantie i.v.m. terugroepactie.
helaas zijn mij de gegevens en dtc's niet teruggekoppeld.
dit wilde ze liever niet doen tot mijn grote spijt omdat ik toch graag weet wat het nu was.
Dat dacht ik wel, maar goed het is weer opgelost en dat is ook de bedoeling toch ?
Is er bij jullie dan niemand in de buurt met een andere uitleeskast ?
Gr. Harry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar