close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: DUW bak koppeling komt niet vrij

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

--HELP---!!!
beste "collega's" ik heb een probleem met een Golf IV uit 2000 met een DUW versnellingsbak,
de koppelingsplaat was versleten en de versnellingsbak was kapot,
ik heb voor deze twee problemen van een demontage bedrijf een gebruikte koppelingsplaat en versnellingsbak gekocht,
deze gemonteerd en vervolgens komt de koppeling niet meer vrij, (de oude slipte door)
het is dezelfde code versnellingsbak en de motorcode was ook hetzelfde van de donor auto en van deze auto,
ik heb de stift die door de prise as loopt is vervangen, die was korter geworden door slijtage evenals de druk plaat (in de drukgroep met een klein glij lager, deze was ook ingesleten) en ook het druklager is vervangen (voor de zekerheid),
de hevel achter het groene deksel 2x er uit gehad om te controleren en deze is echt niet gescheurd, hydraulisch gedeelte uitgesloten door de gavel even met een bacho te bedienen,
je voet aan de kracht die je op de bacho moet zetten dat de diafragma veren worden ingedrukt,
bij het bedienen van de koppeling word het druklager en zo ook de stift ruim 9 mm. bewogen,
ik ben even het spoor kwijt,
heeft iemand nog suggesties waar ik naar kan kijken? drukgroep? vliegwiel? het is geen twee massa vliegwiel voor de duidelijkheid,
ik zou je zo dankbaar zijn!
ik weet geen raad meer en sta op het punt de versnellingsbak voor de derde keer te demonteren....:(

Geplaatst door

RobertC1980 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Voel je wel vanaf begin gelijk druk op koppelingspedaal of heeft deze eerst een loze slag?

Dus je kan hem ook niet in z'n versnelling zetten met lopende motor?
Heb je kopp. plaat wel juist gemonteerd en zit het vliegwiel wel goed om de drukgroep gemonteerd? Niet scheef ofzo.

ricky 10
badge

10 jaar

Beste Ricky,

koppeling heeft geen loze slag, ook geprobeerd door de hevel met een baco te bedienen, je voelt dat de veer wordt ingedrukt,
zodra de motor loopt krijg je de bak idd niet in de versnelling,
koppelingsplaat past maar op 1 manier, omgedraaid krijg je het vliegwiel er niet overheen, zouden de bouten ook veel te kort voor zijn,
het vliegwiel lijkt maar op 1 manier te passen, er zit een stiftje in de binnenkant die in een uitsparing valt in de drukgroep,

ik heb nu de bak er weer naast liggen, het vliegwiel weer gedemonteerd en zie dat de drie (zware) klinknagels waar de veren van de drukgroep mee vast zitten gepolijst zijn, dit zijn de buitenste 3 die als ik zo het vliegwiel bekijk in een uitsparing moeten vallen.

ik ga morgen de drukgroep weer even los tollen en ga hem dan in elkaar zetten op de werkbank,
vervolgens wil ik de plaat gaan indrukken met een pers om te zien wat er nu gebeurd.

ik heb dit al even geprobeerd met de oude drukplaat, drukgroep en met zijn eigen vliegwiel, dan komt de koppelingsplaat goed vrij, (al na 4.7 mm indrukken)

er zit iets niet goed, dat is duidelijk, maar wat kan ik even nog niet rijmen.

zou het vliegwiel dan toch op meerdere manieren passen?

Gr. Robert

RobertC1980 0

10 jaar

baco = bacho :)

RobertC1980 0

10 jaar

Ik ga denken dat de drukgroep waarschijnlijk niet hetzelfde is als je oude. Leg ze eens naast elkaar en kijk naar hoogteverschillen enz. Of de koppelingsplaat is dikker.
Inderdaad past vliegwiel maar op 1 manier en ook die drukplaat en borgveer passen maar op 1 manier. Ik heb ze gezien dat ze vliegwiel 1 slag verder hadden gedraaid maar dan draait de krukas niet meer rond, loopt dan aan, dus denk dat de jouwe wel juist gemonteerd zat. Je had eigenlijk ook nog moeten kijken of hij wel/niet vrij kwam met de bahco tijdens draaiende motor dan weet je zeker dat het niet aan de bediening van pedaal tot bak lag dus als dat allemaal goed is dan blijft de drukgroep en plaat over eigenlijk.

ricky 10
badge

10 jaar

Om te zorgen dat het 0 punt van het vliegwiel ook echt op tijd staat past die grondplaat en vliegwiel maar op een manier !!!

Wat je in bericht 3 zet moet je niet doen . ...kan de hele boel zo de vuilnisbak in . !!!

Succes.

Punt 50
badge

10 jaar

de twee drukgroepen zijn excact hetzelfde, alle maten tot op 0.1 mm. nouwkeurig gemeten, maar ik heb de boel even in elkaar gezet in de werkbank en ingedrukt met een pers (met de oude drukplaat, en nog geen 200 kg druk) en de ene komt vrij na 4.2 mm en met de andere drukgroep pas na 11,5 mm, aangezien de stift door de price as maar 9 mm. beweegt is het lochies dat deze niet vrijkwam.
de andere drukgroep gemonteerd (die al na 4.2 mm. vrijkwam) en de auto rijdt en schakelt inmiddels weer als een zonnetje!
waarom de oude drukgroep waar hij altijd mee heeft gereden nu opeens pas na 11.5 mm. vrijkomt is mij nog een raadsel, buigende of zacht geworden diafragmaveren?
- de oplossing zit dus in hde drukgroep! altijd vervangen dus (ondanks dat deze misschien theoretisch niet slijt . . . )

iedereen bedankt voor het meedenken! :)

RobertC1980 0

10 jaar

[quote=RobertC1980]baco = bacho :)[/quote]
BAHCO

Hans4040 1285
badge vip badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.