close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Lambda sonde verwarming

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4 16v BCA

Beste mensen,


Na het reviseren van mijn motor krijg ik de storing verwarming lambda sonde voor de katalysator.
Ik heb de stroomloopschema erbij gepakt en er zijn twee draden voor de verwarming.

Eentje loopt vanaf stekkerpositie 4 van de lambda sonde naar positie 1 van het motorregelapparaat (deze draad weerstand gemeten en weerstand is 0 ohm)

De andere loopt vanaf stekkerpositie 3 van de lambda sonde naar kabellas 87a. (Hier komt 12 volt vanaf).

Ik heb al een bijna nieuwe lambda sonde gemonteerd, maar storing blijft terugkomen.

Mijn vraag is: Kan ik de verwarmingselement van de lambda sonde zelf doormeten?

Als ik nu een weerstandsmeting uitvoer tussen stekkerpositie 3 en 4 krijg ik geen weerstand(Op beide lambda sondes niet).

Is dit de juiste manier om te meten? Of moet het echt anders?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Bij voorbaat dank.

Groet Ricardo

Geplaatst door

Ricardo1990 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ben er dus achter gekomen dat de weerstand van de voorverwarming 30 ohm moet zijn. Heb net een nieuwe lambda sonde gekocht en die heeft dus 30 ohm. Morgen ga ik de lambda sonde monteren.

Groet Ricardo

Ricardo1990 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.