close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo 2002: E10 benzine

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BBY, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo, mijn auto heeft af en toe een startprobleem. Meestal als ik er die dag al een paar keer mee heb gereden zonder problemen. Gisteren ben ik bij de garage geweest en de garagehouder zei dat het komt doordat ik meestal E10 tank . Hij heeft nu spul besteld dat in de tank gaat en de motor schoon zal maken.
Mijn vraag is kunnen al deze foutmeldingen idd veroorzaakt worden door deze benzine ?

.

Geplaatst door

RdeM67@outlook.com (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nee. Deze motor is volgens e10check geschikt voor E10.
Bovendien heb je fouten op de map-sensor of Baro-sensor en de lambdasonde.
Die zijn enorm van belang voor een goed lopen van de motor.
En een elektrische fout van de cruise control schakelaar heeft helemaal niets met welke brandstof dan ook te maken.

oldford 0
badge

3 jaar

Waar kan het dan aan liggen ? Het gekke is dat de auto het meestal gewoon doet , alleen af en toe dat startprobleem. Uiteindelijk doet hij het wel meer, als ik het bijvoorbeeld een paar uur later weer probeer . Soms na meerdere keren de sleutel omdraaien ook .

Het kan aan veel dingen liggen. Dat kan verschillen per foutcode. V.w.b. de lambdasonde is het een elektrische fout in het circuit van de pompstroom. Bij een breedband sonde is dat meestal de sonde die fect is, maar een bedradingsfout kan niet worden uitgesloten. V.w.b. de map-sensor en de melding valse lucht die kunnen met elkaar te maken hebben. Maar dit kan dan een defect map-sensor zijn, een bedradingsfout van de map-sensor of inderdaad valse lucht. De foutmelding P0170 zal hier ook wel een gevolg van zijn. Dat wordt meten/zoeken/testen om te zien wat nu voor iedere foutcode de oorzaak is.

oldford 0
badge

3 jaar

Startproblemen, wat houd dat in , gaat motor wel rond maar slaat niet aan ?

Ja idd, het lijkt te helpen dat ik dan pompend gas geef als ik de auto probeer te starten en dan slaat hij uiteindelijk wel aan

Controleer de remboosterslang eens, die zwarte plastic die naar spruitstuk gaat.
Deze scheuren wel vaker en dan krijg je ook valse lucht en storingen.

Het gekke is dat de auto het meestal wel doet , als hij niet wil starten en ik wacht een tijdje doet hij het wel weer. Vandaag even naar de winkel geweest en net naar de Action, niks aan de hand maar toen ik weg wou rijden bij de Action deed hij het niet. Kwartier gewacht en toen sloeg hij zwakjes aan, gas gegeven in zijn vrij en toen ging het w

Zou ook aan de egr klep kunnen liggen, die gaan wel vaker stuk bij de 1.4-16v vw motoren. Deze staat ook in de lijst met uitgelezen foutcodes zie ik net.

Maar kan het dan zijn dat de auto het meestal wel goed doet en als hij niet wil starten en ik wacht een tijdje het dan wel weer doet ?

Ja dat kan, is een elektronisch onderdeel.

De eindtrap van de ECU is gerepareerd en ik dacht dat het probleem verholpen was maar vandaag wou de auto weer eens niet starten. Na meerdere pogingen aan de praat gekregen . De garagehouder zei dat de ECU niet helemaal goed meer is en dat die eventueel voor de problemen kan zorgen maar hij kom het niet met zekerheid zeggen . Zou me een paar 100 euro gaan kosten en dan heb ik dus nog niet de garantie dat dit de oplossing is

De eindtrap van de ecu kan defect gaan wanneer er een sluiting in een aangesloten sensor/klep. En ik zie bij de foutcodes kortsluiting naar plus van de lambdasonde, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.