Volkswagen Golf 2001: Echte kenners? Zijn deze onderdelen uitwisselbaar van de R32

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1800

Hallo,

Ik vroeg me af of ik het onderste deel van de orginele luchtfilterbak van een 1.8T (AUM motor) incl. de aanzuigsnorkel en die andere 2 kappen, 1 op 1 kan omruilen met die van de R32.

Dus dat ik eigenlijk het hele luchtaanvoer systeem van de R32 heb. Vooral de aanzuigsnorkel is een stuk dikker.

Als ik me niet vergis heb ik dus 4 onderdelen nodig... Maar wie weet of het bovenste deel van mijn 1.8T filterbak op het onderste deel van de R32 filterbak past? En is het onderste deel los verkrijgbaar?

En kom ik weg met alle andere delen, zoals snorkel e.d.

Volgens mij moet dit lukken? Als iemand nog nummers heeft is het helemaal geweldig!

brt1462

Geplaatst door brt1462 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

neem even de moeite om langs je plaatselijke garage te gaan. daar kijken ze het zo na in het systeem.

mvg

brt1462 (0), 18 jaar geleden

Dit is nu niet echt een vraag voor de VW dealer, daar heb ik onderhand wel ervaring mee. Spullen bestellen geen probleem,. Maar dit soort (nooit voorkomende) technische vragen... hahah nee dat gaat niets worden (tenmiste bij mij lokale dealer).

rolf offerbeek (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo brt in jou auto is een luchtfilter gemonteerd met het artikelnr 8l0 133 837b of l (audi A3 nummer) Het artikelnr van het luchtfilter van een R32 1j0 129 607ah of t Voor beide huizen word het zelfde filterelement gebruikt 1j0 129 620 dus de grote van bijde huizen is het zelfde alleen de klembevestiging kan anders zijn van de deksels.Hetluchtfilterhuis wat gemonteerd word in de R32 word ook gemonteerd in elke golf met een V5 of een V6 motor AGZ AQN AQP AUE AFP van alle bouwjaren dus dat zal gebruikt nog wel ergens te vinden te zijn.mocht de deksel van jou luchtfilterhuis niet passen i.v.m klembevestiging kan je ook eens kijken of je een deksel kan gebruiken van een luchtfilter van een diesel AGR AHF ALH AJM ATD (1j0 129 607g of ae) is ook een 1j0 nummer want de diameter van het gat voor de luchtmassa meter is het zelfde 69mm (R32 79mm) en zowel voor de 1.8 turbo motoren als 1.9 tdi motoren worden voor beide een 06A luchtmassameter gemonteerd van 69mm doorlaat.

rolf

brt1462 (0), 18 jaar geleden

Hee Rolf bedankt alvast voor de Info, ik zal eens kijken bij een V5 150 pk versie of dat gaat passen, en of de snorkel idd dikker is. Ik zal hier me bevindingen posten of het past.

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

brt, wat is de reden van dit alles?

paul,

WimB12260 (0), 18 jaar geleden

De laatste pk's er uit persen denk ik, of voorbereidingen voor een flinke chipbeurt.

brt1462 (0), 18 jaar geleden

Wim zit helemaal goed, het is voorbereiding voor een JD engineering Chip buurt. 220 PK en zo'n 330 NM. Bij wat hogere toeren is de smalle snorkel een flinke ristrictie. Is met vag com getest. Het zal GEEN echte pk's winst opleveren, maar wel dat ie beter door de versnellingen heel loopt, en wellicht heel iets meer koppel beschikbaar in hogere toeren.

WimB12260 (0), 18 jaar geleden

Tipje, een dumpvalve is heel leuk op een 1.8T ;)

brt1462 (0), 18 jaar geleden

Wim, heb er al een Forge Divervalve opzitten :P werkt inderdaad veel beter dan dat stuk platic van bosch :P

Een open blow-off valve werkt jammer genoeg niet goed met VAG autos. LMM mist dan een hoeveelheid lucht, kan noodloop tot gevolg hebben. Dus iets minder PSST geluid met een DV-valve. Maar voor de rest super ding.

WimB12260 (0), 18 jaar geleden

Klinkt goed allemaal, en JD? --> dan komt het zeker goed!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.