close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen PASSAT: egr klep

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CAY, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

hallo,onze passat heeft het volgende probleem namelijk storingscode p 046c00,sensor 1 uitlaatgasterugvoer onaannemelijk signaal,ik heb al de hele egr inclusief de koeler vervangen voor een nieuwe dus niet van de sloop ,heb alles reset en nu weer de zelfde code,wat kan ik nog meer doen? zou het kunnen zijn dat er ergens een kabelbreuk zit,zoja weet iemand waar het zou kunnen zitten,heb namelijk gelezen dat er sluiting zou kunnen zitten aan massa in de kabelboom.

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sensor 1 zit achter in de uitlaatspruitstuk/turbo zal storing geven, wel de bekabeling sensors kontroleren ivm marterschade .

Vr Gr Bert

goededag Bert bedankt voor je reactie,ik heb de bedrading van de sensoren bekeken en kan niet zien dat er een marter eraan zat te kauwen,maar die storing verwijst toch echt naar een egr klep,garage heeft hem uitgelezen met de vermelding dat het signaal wel er naar toe gaat maar er komt niets terug,wat ik al heb uitgezocht is,dat er een sensor in het motortje van de egr klep zit,maar dat onderdeel is nieuw,compleet met koeler.Heb ook gezien op internet dat de voeding 12volt moet zijn en het uit gaande signaal minimaal 5volt moet zijn,nu is mijn vraag, op welke draden van de egr moet ik meten.Heeft er iemand een schema dat zou minder zoekwerk zijn.

flow 0

7 jaar

Is de EGR origineel of een imitatie?

voyager 0

7 jaar

nummers komen overeen dus,en aan de prijs zou ik kunnen zeggen dat het geen imitatie is.Ik ga het motortje uitwisselen met de oude,eens kijken welke storing dan komt.

flow 0

7 jaar

ik kan ook nog alleen het oude motortje los aansluiten,en kijken wat die doet.

flow 0

7 jaar

Zit er geen verstopping in de pijp naar de egr klep?

jaker 0
badge

7 jaar

nee ook niet,die pijpen zijn allemaal open,gisteren heb ik de dpf schoongemaakt maar heeft niks geholpen,heb hem nog een keer uitgelezen,storing p0407 en ik kan het alleen resetten als de motor draaid,zo gauw ik een beetje gas geef komt de soring terug,het komt wel vlugger terug als de motor warm is,als de motor koud is komt het ook wel terug maar duurt ietsjes langer,en als die alleen maar op contact staat begint gelijk het lampje van de gloeispiraal te knipperen,p0407

flow 0

7 jaar

ik zou die egr afsluiten

TinoS 0

7 jaar

Als je een aktuator test kan doen met de uitlees apparatuur zou je de klep kunnen testen.
Overigens,de gasklep die daaronder zit heeft er ook invloed op,die moet ook functioneren ,deze sluit enigszins tijdens de egrwerking,ander kan het uitlaat gas niet tegen de turbodruk op.
Kabelbreuk ontstaat weleens op de hoek bij de cilinderkop.

jaker 0
badge

7 jaar

Je bent er op vooruitgegaan van storingcode P046 naar P0407 P0407 geeft aan signaal te zwak zou te veel weerstand hebben,des te warmer
zal de storing langer weg blijven ,zou de Egr vervangen door wel een origineel.
Vr Gr Bert

totdat de storing weg blijft,werkt de egr gewoon,dat kan ik zien in mijn grafiek,maar meteen als het lampje van de gloeispiraal begint te knipperen gaat mijn lijn naar 100% en doet de egr niks meer,totdat ik het weer reset,dan gaat die weer richting de -85% en pendelt deze netjes op en neer.Het rare is,als ik een beetje gas geeft bij warme motor komt de storing terug,als deze koud is en je gaat rijden komt de storing alsnog terug,en bij koude motor gas geven blijft de storing weg.

flow 0

7 jaar

hallo ik heb net het oude egr motortje terug gezet,en opnieuw reset,maar krijg gewoon weer de code p0407,motor hoeft niet te draaien,alleen maar op contact en lampje van de gloeispiraal begint te knipperen met de zelfde code,morgen maar eens bedrading richting ecu controleren,kan iemand mij zeggen welke aansluitingen op het ecu van de egr zijn?

flow 0

7 jaar

Zie dat je gloeispiraal lampje ook gaat branden, bij gas geven. zou toch de vacuumpotje van de turbo even testen deze gaan wel regelmatig defect.
geeft ongeveer dezelfde storing als bij Egr knippert het gloeispiraaltje niet..
Turbo vacuumpotje is bij vw los leverbaar de afstelling kun je met vag-com doen,

Vr Gr Bert

die heb ik gisteren vacuum getrokken en is nergens lek,asje gaat gewoon op en neer.

flow 0

7 jaar

rustig aan word ik er beetje gek van,morgen ga ik nog de remschakelaar controleren.

flow 0

7 jaar

niks heeft geholpen,en geen resultaat geboekt,heb een tuning bedrijf in tilburg gebeld,die hebben de e.c.u unlockt en de egr weg geschreven,auto loopt weer perfect schijnbaar ben ik niet de enigste met deze problemen,heb een paar mensen gesproken die een vag rijden en allen hebben ze bij aankoop van hun auto de egr weg geschreven.

flow 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.