Volkswagen Golf III: electro

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1598, Vermogen (kw): 55

Hallo allenmaal

Ben bezig aan een cross auto een golf 3, de auto is totaal gestript.
Het dashboard is er ook uitgehaald kwam ik een start onderbreker tegen die was door gelust. We wilden er gewoon een start knop op maken dat de start motor rond gaat. dat gemaakt maakt, maar nu vonkte de auto niet meer ook geen spanningen op de bobine of hall sensor kun je daar ook een omleiding voor maken ? dat de auto wel gewoon vonkt.

alvast bedankt

sven250

Geplaatst door sven250 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Je hebt de startonderbreker nodig, compleet met leesring en contactsleutel.
Startknop gaat misschien wel, maar dan moet je de auto met een schakelaar op contact zetten.
Sleutel moet dan in de buurt van de leesring zijn om de motor-computer vrij te geven.
Als je pech hebt, dan is het dashboard een onderdeel van de startblokkering.

Makkelijker (maar duurder) is een programmeerbare aftermarket ecu.

sven250 (0), 8 jaar geleden

waar kun je die krijgen een programmeerbare aftermarket ecu ? de startonderbreking was gewoon een vierkanten doosje met een afstandsbediening. als goed is liep er een dikke roden kabel naar de start motor.

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Als je geen leesring om het contactslot had, zit er nog geen chip in de sleutel en heb je mazzel.

Gezien het feit dat de bobine geen stroom heeft, zullen de ecu, de injectors en de brandstofpomp ook wel geen voeding krijgen.
Dat komt omdat het contactslot uitgeschakeld is en de auto niet "op contact staat".
Dat zal met aparte schakelaars moeten gebeuren.
Of de ecu stroom krijgt kun je controleren op b.v. de stekker van de koelvloeistof temperatuur.
Met losgenomen stekker moet je daar 5 volt hebben. Zelfde geld voor de gaskleppositie sensor.

Zolang je de motor standaard laat, kun je in principe de standaard ecu nog gebruiken.
Wil je in de toekomst b.v. een andere nokkenas gaan monteren dan is zo'n aftermarket ecu veel makkelijker.
Die ecu zijn niet te krijgen, die moet je kopen en er zijn heel veel merken, van goedkoop tot heel duur.
Ikzelf gebruik meestal motec, maar die zijn prijzig. Daar moet ook een kabelboom voor gemaakt worden.
Soms zijn er verloopstekkers bij te koop, dan gebruik je de standaard kabelboom. Emerald heeft die, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Zoek eens met google op: aftermarket ecu.

sven250 (0), 8 jaar geleden

Hallo

Ben er nu aan bezig stekker weer aan gesloten op het contact slot. Heb even gemeten op de sensor van de thempratuur krijg ik niks op gemeten. Welke kabeltje moet je verbinden om wel gewoon contact te krijgen. Om spanning te krijgen op de stekkertjes zo als de bobine.

alvast bedankt

kaleido 1 (1720) PRO, 8 jaar geleden

Schakelt je contactslot wel spanning , als daar al niets gebeurt , gaat het verderop ook niet goed, meten is weten.

sven250 (0), 8 jaar geleden

Kun je ook de brandstof pomp en bobine los van het contact slot spanning op zetten ? De auto woord maar een keer mee gereden en dan de schrot op

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.