intresse vraagje,
bij een passat, zit een electronische handrem, nu wil ik deze terug zetten naar de 0 stand om de remblokken te kunnen vervangen
[quote]Electrische Handrem EPB = Electronic Parking Brake
Een aantal VAG modellen zijn uitgerust met een Electrische Handrem. Zodra je de motor uitzet wordt automatisch de handrem aangetrokken.
Als je de remblokken wilt vervangen dan loop je dus tegen een aangetrokken handrem aan. Met het programma VCDS kun je die electrische handrem uitschakelen.
- ga naar [Module-53] Handrem
- ga [Basic Setting]
- daar vind je een afrolbaar menu waarin verschillende procedures voor de auto zijn aangegeven.[/quote]
wat moet ik voor een menu verwachten ? Staat er letterlijk, terug zetten voor montage of iets in die trend of werkt het met percentages?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ken het alleen met de originele testkast, die zegt gewoon zuigers terugzetten (om te kunnen vervangen, maar wel zelf de zuigers zonder te draaien terugdrukken) of naar vooren zetten (na het vervangen) en daarna de basisafstelling uitvoeren, maar hoe het zit met andere testapparatuur zou ik niet weten.
Basic Setting
Caution!
Do not perform any of these Basic Settings while the brakes are disassembled! Opening, closing, function tests, and otherwise cycling the Electronic Parking brakes should only be done with the pads and calipers properly installed on the rotors.
Please follow the procedures EXACTLY. There's a reason for every step. If you skip any prerequisites or other steps here, you are likely to experience "issues" for which no documented resolutions exist, in which case we will not be able to help you resolve them.
It is strongly recommended to run a full Auto-Scan first thing to check for any preexisting faults! There have been several reports of repair shops damaging the Electronic Parking Brake System when trying to do rear brakes, but not telling the customer and then sending the car out the door.
Open Rear Parking Brake
Prerequisites:
Connect a battery charger as per repair manual.
Ignition on, engine off.
Cycle the Parking Brake ON, then OFF first. The normal hydraulic brake pedal must be applied before the EPB will operate.
[Select]
[53 - Parking Brake]
[Basic Settings - 04]
Group 007
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
The brake pads are now opening.
Important: Wait 30 seconds after the brakes stop moving before carrying out the next step.
Due to a firmware problem in some modules, failure to wait can result in damage to the control module.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
The caliper pistons do not move back into the caliper, this is normal. The scan tool can now be disconnected and ignition shut off while mechanical repairs are performed.
Close Rear Parking Brake
Prerequisites:
Connect a battery charger as per repair manual.
[Select]
[53 - Parking Brake]
[Basic Settings - 04]
Group 006
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
The brake pads are now closing.
Important: Wait 30 seconds after the brakes stop moving before carrying out the next step.
Due to a firmware problem in some modules, failure to wait can result in damage to the control module.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Ricky, ik heb de VCDS (legaal, dus ik neem aan dat het daar ook mee zal lukken)
@ DDT bedankt
Edit,
zuigers kun je gewoon terugdraaien met het gebruikelijke stel gereedschap?
edit 2
moest de diagnose tester er niet aanblijven na het terugstellen? meen zo iets een keer gehoord te hebben bij VW
[quote=Renaultmonteurtje]Edit,
zuigers kun je gewoon terugdraaien met het gebruikelijke stel gereedschap?
edit 2
moest de diagnose tester er niet aanblijven na het terugstellen? meen zo iets een keer gehoord te hebben bij VW[/quote]
Met het gebruikelijke gereedschap terug drukken, draaien hoeft niet.
The caliper pistons do not move back into the caliper, this is normal. The scan tool can now be disconnected and ignition shut off while mechanical repairs are performed.
Als ik bovenstaande lees is het niet nodig, ook in Bosch ESI-tronic zegt men hier niets over.
Wanneer je het wel doet zou ik er wel een backup acculader op zetten.
bedankt :)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar