Volkswagen Passat 1.8benz-lpg: toevoeging aan benzine

Bouwjaar: 1999

Ik had problemen met slecht lopende motor op benzine. Op een gegeven moment deed ie het helemaal niet meer. Na onderzoek bleek de brandstofpomp defect te zijn. Bij vervanging bleek dat de afdichtingsrubber in de tank helemaal was opgelost. Filter ook maar vervangen, deze zat dus echt helemaal dicht met die rubbertroep. Nu vertelde de vorige eigenaar dat hij bij de dealer een toevoeging bij de benzine had laten doen om het systeem schoon te maken. Kan dit spul rubber aantasten? Ik heb nu nog steeds last van backfire bij koude motor en weinig vermogen. Wat kan er nog meer stuk zijn gegaan door dit spul?? Laat a.j.b. even iets weten als je dit probleem kent of weet waar de backfire vandaan komt.

Ivoheffels

Geplaatst door Ivoheffels (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Michel7779 (0), 20 jaar geleden

Is de distributieriem ook vervangen?

Backfire komt in pricipe door verkeerde ontstekingstijdstip. b.v. dat de distributieriem 1 tand ernaast staat (te vroeg) waardoor in het inlaatstuk wordt ontstoken.

Ook is het mogelijk dat er een inlaatklep stuk is (randje eraf).



Het lijkt me niet dat een benzinetoevoeging backfire veroorzaakt, maar.. wie weet.



Ivoheffels (0), 20 jaar geleden

bedankt voor je reactie! De d-riem is inderdaad vervangen. daarna heeft hij een tijd slecht op LPG gelopen. Na vervanging van een afsluiter in de gasleiding en 8000km op benzine gereden te hebben ging het probleem over op benzine. LPG loopt nu relatief goed, maar niet echt wat je ervan zou verwachten. Hij heeft dus wel goed op benzine gelopen. Hoe verklaar je het oplossen van de rubber afdichting in de tank? Het filter zat echt helemaal vol met die troep. Kan ik met compressie meten erachter komen of een klep stuk is? Of is er een andere manier om dit te zien?

Ivoheffels (0), 20 jaar geleden





Ik verdenk die toevoeging ervan de rubbers te hebben aangetast (echt weg gevreten). Dit was bij de pompunit nl. het geval. Misschien is dit ook bij de drukregelaar en injectoren het geval (ik weet niet of die daar gevoelig voor zijn). Zou het kunnen zijn dat hierdoor bij stationair toerental en koude motor teveel brandstof wordt geinjecteerd?

Michel7779 (0), 20 jaar geleden

Eerlijk gezegt weet ik dat niet, maar het lijkt me toch niet dat je halve auto oplost.

Je weet niet welk reinigingsmiddel er in is gedaan en waarom ze dit hebben gedaan?



Je kunt inderdaad controleren of de kleppen goed zijn door compressie te meten. Controleer ook nog even voor de zekerheid de stand van de distributieriem...



Ivoheffels (0), 20 jaar geleden

weet jij welke druk ik moet meten? D-riem ga ik ook controleren, kan ik dat ook doen zonder eerst de hele boel los te moeten halen?

Ivoheffels (0), 20 jaar geleden

D-riem gecontroleerd is OK. Compressie nog niet gemeten. Ik denk dat het aan de drukregelaar (benzine) ligt.

Ivoheffels (0), 20 jaar geleden

compressie alles 9.5 bar. (mag 7 bar zijn) Was dus OK. Benzine druk gemeten 3.5 bar met vacuumaansluiting van drukregelaar los 4.0 bar was dus ook OK. Bleek dat de injectoren erg vervuild waren. Deze schoon gemaakt, motor loopt weer goed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.