close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen VW Passat 2.0 8v: NECAM LPG G3

Bouwjaar: 1996

Starten geen probleem. Omschakelen door terugval toerental naar LPG goed. Stationair goed. Vollast goed. Echter met constante snelheid (op LPG) schakelt de motor terug van LPG naar Benzine. De indruk bestaat dat door onvoldoende toevoer van LPG de computer terug regelt naar benzine, alsware de LPG voorraad op is. Soms gaat het tientallen kilometers goed waarna het weer regelmatig terugkeerd. Wat kan het zijn? Verdeelhuis?, verdamper? Vacuum? Wie geeft mij raad. De auto heeft inmiddels 300.000 km gelopen maar is nog in prima conditie.

Geplaatst door

Raymond9340 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi,



Ik heb een soortgelijke klacht gehad met een Audi A4 1.6 en een Nekam G3 installatie. Het bleek de Lambdasonde te zijn die stuk was.

Ik zou zeggen, meten is weten. Ik hoop dat jer wat mee kunt.



Hylander4641 0

21 jaar

Ik heb dezelfde problemen met mijn Passat 1.8 met Necam LPG installatie. Dacht eerst dat het de gastoevoerklep op de verdamper was. Deze vervangen, nu rijd ik de hele tank leeg zonder dat hij spontaan tussendoor overschakelt, maar nu valt de motor tijdens rijden op cruise control soms spontaan in storing met ECP-lampje aan. Motor wil dan alleen nog stationair lopen. Bij opnieuw starten blijkt alles weer normaal. Bij koude motor loopt de motor erg onrustig op benzine grote toerental variaties. Bij automatisch overschakelen op LPG zie ik een toerental van 2000 rpm deze gaat na 3 sec terug naar 800 rpm. Ik verdenk ook de O2 sensor, maar wordt deze ook tijdens rijden op LPG gebruikt??

Ivoheffels 0

21 jaar

Is je probleem al opgelost?

Ivoheffels 0

21 jaar

Problemen worden steeds groter. Overschakelen van LPG naar benzine gebeurt nog steeds. Nu ook op benzine slecht rijden. Bij vlagen inhouden en bij stationair soms erg langzaam. De indruk is dat bij koude motor tot aan bedrijfstemperatuur de klachten er niet zijn. Necam verdamper vervangen. Bosch Hall gever en voeler vervangen. Kabels verdeelkap en rotor vervangen. Bobine gecheckt. Lamdasonde goed. Auto is aan de kast geweest: leest geen storingen!. Geeft wel benzine injectoren en Lamdasonde aan maar dat komt door niet actief injectoren en Lamda ombouw voor LPG.

Raymond9340 0

21 jaar

Zoek eens een Necam specialist bij je in de buurt op. Op dit adres http://www.koltec-necam.nl/Leveranciers/... vind je de dealers waar Koltec Necam vertrouwen in heeft.

Klinkt slecht! Net als die van mij. Heeft hij bij jou ook last van backfire (harde knal in inlaat) als hij nog op bezine staat en koud is?
Groeten Ivo

Ivoheffels 0

21 jaar

Backfire is het niet. Backfire ontstaat wanneer de motor koud is en vaak een te rijk mengsel krijgt die ontbrand in het uitlaatspruitstuk. Mijn probleem is dat volgens mij iets met de ontsteking of de informatie van en over het motor management systeem niet deugt. Het is ook niet contstant.

Raymond9340 0

21 jaar

Hallo,



Ik las dat ie nu ook benzine rot gaat doen.Heb je misschien een 2 kanaalsscoop.Zo ja, zal ik als ik jouw was deze eens op min van een injector en op de min van bobine aansluiten en een proefrit gaan maken net zolang tot het probleem zich voordoet.Vaak geeft een scoopbeeld een duidelijk beeld waar het probleem moet gaan zoeken.



Als je geen scoop hebt wordt het denk ik toch een moeilijke kwestie om dit probleem op te lossen.



Als je lid bent van het blad auto en motortechniek moet je maar eens in het boekje van oktober 2002 kijken.Hier wordt een golf III met een 2L 16V behandelt die ook als klacht had dat ie af en toe stotterde.Bleek na wat zoeken dat de voedingsrelais van de ECU stuk was,waardoor de vonk zoek was.Heb ik zelf ook een keer meegemaakt.Misschien heeft deze motor ook zo voedingsrelais en is dit je oorzaker.Alleen de link naar het overschakelen van gas naar benzine kan ik niet geven.Mijn gas kennis is niet helemaal up to date.



Ben benieuwd of je het probleem kan oplossen.



succes ermee.



alexander242 0
badge

21 jaar

Beste,



Bedankt voor je reactie. Het probleem van het relais is mij bekend. Het komt inderdaad voor dat er een soldeerpunt van de printplaat door het hoge amperage loslaat en dan af en toe zorgt voor de storing. Echter het relais is goed. Een scoop heb ik noet maar daar ga ik nu achteraan. Bedankt voor de tip.



Raymond9340 0

21 jaar

Beste Alexander, ik heb je een mailtje gestuurd nav een relaas over een Opel Zafira die na op bedrijfstemp te zijn plotseling ging inhouden en daarna weer goed en zo verder. Het leek sprekend op mijn relaas!!! Lees maar even ben erg benieuwd.

Raymond

Raymond9340 0

21 jaar

Het probleem is opgelost het bleek een kabelbreuk achter de stekker van de Lambdasonde. De Gasboer had hier de onderbreking naar de ECU van de Gasinstallatie gemaakt maar vond solderen niet nodig!! Bedankt voor jullie spontane reacties. De storing die jullie aangaven was inderdaad met dezlfde symptomen.

Raymond9340 0

21 jaar

Na het repareren van de kabelbreuk heeft de auto prima gelopen zowel op benzine als op gas. Sinds een paar dagen heeft de auto op LPG wederom problemen. De auto houdt in bij volledig ingetrapt gaspedaal alsof de gastoevoer stagneert. In een enkel geval regelt de computer terug naar benzine. Tijdens vorige reparaties is de verdamper al vervangen welke intern sterk vervuilt was. Ook de gasverdeler naar de injectoren is schoongemaakt. Lamdasonde vervangen.

Kan het de mapsensor zijn?

Raymond9340 0

21 jaar

Hoi

Bij een defect of niet goed werkende MAP sensor zal er op de lpg schakelaar een foutcode laten zien! (lampje rechts brandt rood)

Ik geloof niet in een MAP sensor dus! Zijn de drukken van de verdamper goed afgesteld? Dit is de basis voor deze installatie!

Het zou best kunnen dat de pjunjer in het verdeelhuis zwaar loopt Of dat het regelmotortje op het verdeelhuis niet goed funtioneert! (stapjes verlie)

groetjes

ik neem aan dat deze instalatie nagenoeg hetzelfde is als die van koltec/necam die ook op opel gemonteerd zit. ik rijdt in een vectra met deze instalatie en heb soortgelijke problemen gehad..reinigen van het verdeelhuis hielp even...maar het probleem kwam terug. na het monteren van een gemodificeerd verdeelhuis is het nooit teruggekomen. de nieuwe types verdeelhuizen zijn voorzien van een veer aan de plunjer waardoor hij nooit meer kan blijven hangen...en ik meen dat de passingen anders zijn...


Opeltje 0
badge

21 jaar





Klopt, de 2 verschillende drukken zijn de basis! moet ik nog naar kijken. De plunjer in het verdeelhuis geeft vaak storingen, had ik al schoongemaakt en loopt heel soepel. De stappenmotor op het verdeelhuis, tja die doet het toch of niet zou je zeggen.

Wat wel gek is dat de (koude) motor tot aan bedrijfstemp. gevoelsmatig wel goed oppakt?

Raymond9340 0

21 jaar

Druk in de verdamper was goed. Weer maar eens verdeelhuis plus filter schoongemaakt. Afgelopen weekend de mazzel gehad een verdeelhuis op de kop te tikken (zijn nieuw vrij prijzig). Gemonteerd en de Passat gaat als de brandweer. Goed vermogen en mooi overnemen. Thanks

Raymond9340 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.