auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat 1.8benz-lpg: info Necam LPG G3

Bouwjaar: 1999

Hallo,



Kan iemand mij vertellen welke sensoren uitgeschakeld worden tijdens rijden op LPG (Necam G3). Ik zoek naar een verklaring voor het feit dat hij wel goed op LPG loopt maar niet op benzine (vooral bij koude motor). Bedankt!!


Geplaatst door

Ivoheffels (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk aan watertemp sensor en lambdasonde, hoewel die laatste ook gebruikt wordt door de gascomputer.



Wat versta je onder "slecht lopen" van de motor op benzine?

rfbroek 0

21 jaar

Verwacht dat je wat vaker op benzine moet rijden.

Heb ditzelfde probleem, en lijkt erop dat de naald van de verstuiver soms vast komt te zitten, door langsstromende gassen. Als je vaker op benzine rijdt blijft deze naald beweegbaar!

Axiah 0

21 jaar

Waarschijnlijk is tijdens gasbedrijf de benzinecomputer weggeleerd waardoor deze bij een koude motor veel te arm blijft. Het is mogelijk dat de onderbreking van de lambdasonde tijdens gasbedrijf niet actief is.

Sorry, was even niet op de hoogte van deze reakties. Dacht dat dit een onbeantwoorde vraag bleef. Inmiddels ben ik er achter dat de brandstofpomp stuk was. Helaas heeft het vervangen hiervan nog geen oplossing gebracht. Er is dus nog iets aan de hand. Probleem zit in een hele andere hoek. De Rubberafdichting van de pomp was helemaal weg gevreten. Het filter zat helemaal vol met die troep.

Ivoheffels 0

21 jaar

Hoe was eigenlijk de benzine ?



Als deze namelijk te oud wordt voelt wat kleverig aan,waardoor je benzinepomp defect raakt en het rubber aan gaat tasten.Als dat zo is zal ik de oude benzine verwijderen en na het tanken een reiniger toevoegen aan de brandstof.De benzinedrukregelaar kan ook wat zijn gaan kleven.



alexander242 0
badge

21 jaar

Ik heb onlangs bij een Audi het zelfde probleem gehad (rubber opgelost)en had eerst de tank schoongemaakt en een nieuw pomp gemonteerd.

Deze pomp was binnen twee maanden weer kapot en ik heb er toen en andere tank van een auto die alleen op benzine had gelopen.

Het probleem lijkt hiermee opgelost aangezien dit ook alweer een paar maanden geleden is en de auto ook op benzine blijft lopen en starten.





jos_br.5982 0

21 jaar

Als benzine tank ik Pura van shell, deze zou wat langer houdbaar moeten zijn.Ik denk ook dat de benzine drukregelaar defect is door die kleeftroep. Kan ik hem testen door de druk te meten? weet je of dit ook gevolgen heeft gehad voor de injectoren? Zou het kunnen dat deze blijven hangen?

Ivoheffels 0

21 jaar

compressie alles 9.5 bar. (mag 7 bar zijn) Was dus OK. Benzine druk gemeten 3.5 bar met vacuumaansluiting van drukregelaar los 4.0 bar was dus ook OK. Bleek dat de injectoren erg vervuild waren. Deze schoon gemaakt, motor loopt weer goed. Ik hoop dat de backfire ook weg is als ik hem morgenochtend koud start.

Ivoheffels 0

21 jaar

De druk die je hebt gemeten is wel plus de atmospherdruk.Normaal moet er dus 1 bar er vanaf trekken.Maar je waardes kloppen wel.



Ik denk wel dat je aan juiste eind hebt gehad met de de vervuilde injectors.


alexander242 0
badge

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.