auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat : Elektrisch bijverwarmen?

Beste allemaal,

Uit ervaring weet ik dat de TDI motoren van Audi en VW bij NORMAAL gebruik (dus rustig warmrijden) vooral in de winter heel erg moeilijk op temperatuur komen. Ik heb bij mijn vorige auto een standkachel ingebouwd (diesel) en met succes!

Nu heb ik echter een Passat TDI - 130PK uit 2002 en ik heb gehoord dat na een bepaald bouwjaar en bepaalde types zijn uitgevoerd met elektrische verwarming rond een deel van het koelcircuit om de motor sneller op temperatuur te krijgen. Deze hebben dan (naar horen zeggen) ook een grotere dynamo.

Wie weet hoe dit zit en welke types zo zijn uitgevoerd?
Hoe kan ik nagaan of 'mijn passat' dit ook heeft?
Of is het een (meerprijs) optie?

Bedankt,
Martin.

Geplaatst door

MHRAAD (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Martin, je bedoeld die 3 gloeispiralen in het kachelkanaal? Waarvan er waarschijnlijk maar eentje werkt?
Die is slechts bedoeld om je KACHEL zo snel mogelijk op temperatuur te brengen, NIET om je hele motor op te warmen.
De TDI staat bekend om zijn lange opwarmtijd en deze spiralen helpen daarbij.

Santa 0

18 jaar

Ik zie het al, ik maak gewoon weer een afspraak met Webasto voor een nieuwe standkachel, ik mis 'm nu al en de motor zeker!

MHRAAD 0

18 jaar

Weet je toevallg ook vanaf welk type deze spiralen zijn toegepast EN hoe ik kan controleren of ze allemaal nog werken?

Het valt me wel op dat deze inderdaad sneller warme lucht lijkt te geven dan mijn oude A4, da's positief want dat was doorlopend koulijden.

MHRAAD 0

18 jaar

Dan nog wat, begrijp ik wel goed dat deze het koelwater versneld opwarmen, het zijn dus geen luchtverwarmingsspiralen?

MHRAAD 0

18 jaar

Inderdaad, Martin, ze warmen de koelvloeistof voor de kachel op. Het schijnt dat de VW's voor Zweden e.d. 2 van die gloeiers in werking hebben i.v.m. de temperaturen aldaar. Een en ander heeft natuurlijk gevolgen voor je accu!

Santa 0

18 jaar

Tja, dure oplossing, maar het werkt als een tierelier!

Santa 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.