wie heeft er ervaring om de remblokken achter uit te wisselen van een passat uit 2007.
Er zit een elektrische handrem op. In de garage moet men deze met apparatuur terugstellen en daarna er weer op zetten zodat deze weer is afgesteld. Men kan deze ook handmatig terug en eropstellen met een torx t45 dop.
Wie heeft hier ervaring mee en waar moet ik op letten. Men moet toch niet voor zo'n akkefietje naar de garage?
Groetjes,
Frank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat ik weet is dat je dat met een VAG_Testkast moet doen, wordt elektronisch vrij gegeven en dan remzuiger terugdraaien
Nieuwe remblokken monteren en met de Testkast wordt de remblauw/remblokken in BASISSTAND gezet.
Wat jij bedoeld met een Torx t45 gaat misschien wel lukken maar de basisafstelling (afstand) klopt daarna niet meer. Je hebt kans op vastlopen remblokken storingslampje gaat aan. Ik geef je weinig kans dat het zo gaat werken.
Groet Tiguan
met test apparatuur alleen mogelijk
zelf kun je uitlezen hoeveel een remblok versleten is
dmv weerstand van remcilinder(bedingsmotor)
Mijn conclusie is dus dat ik ermee naar de garage moet.
Bedankt voor de tip.
16 jaar
Juist Ja op deze manier wordt steeds moeilijker gemaakt voor de beunhazen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar