Hallo ik wil een passat of een Golf station kopen, beide 2.0 liter en beide van het jaar 2000.
Nou wil ik graag weten hoe deze auto's op LPG rijden.
En moeten B.V. de kleppen gesteld worden?
Ik hoop wat te lezen ;-)
Groeten
Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zeg alleen: "Overweeg een TDI"
Tja maar de wegenbelasting is zo hoog.
16 jaar
ach, dat maakt de nodige garagebezoekjes die je kunt overslaan wel weer goed; en een TDI rijd zo fijn....
Hallo,
Geloof het of niet
Geen van beiden .................. Gas is om te koken en de kachel mee op te stoken !!!!
Mijn advies ...................
VW heeft zulke geweldige (zuinige) diesels dus .......
koop gewoon een diesel, veel minder problemen
loopt en trekt veel beter als gas
en je hoeft lang niet zo vaak te tanken
succes gr. E.Tempel
[quote=Marcel1979]Tja maar de wegenbelasting is zo hoog.[/quote]
Opmerkelijk!! in een ander topic zeg je een grote auto te overwegen, tegelijkertijd vind je de wegenbelasting zo hoog.
Gr. paul
Ja dat klopt wij zijn gewend minder dan 200 per kwartaal te betalen en proberen daar toch een beetje onder te blijven.
Sommige die wij op het oog hebben wegen "helaas"toch iets zwaarder maar zijn toch ook weer erg geschikt voor ons.
Beetje moeilijk maar we moeten een keer een keuze maken.
16 jaar
ach, of je het nou naar de belastingdienst of de garage brengt; de 1e gaat je geld met puur minder gezeik heen...
By the way, als je niet meer dan ca 12.000km gaat doen in een jaar kun je ook gewoon een benzine overwegen.
Ik rij zelf al 2 jaar VW passat 1.8 van 97'op LPG en nooit problemen gehad met gasinstallatie of motor.Luister niet naar de mensen die zeggen dat gas is om te koken of zo.Koop wat je wil.Iedere auto heeft zijn minpunten.Je zal meer last hebben van draagarmen met VW Passat of Golf dan met andere onderdelen:)
Het ligt allemaal aan jou en hoe je je auto onderhoudt.
16 jaar
Dat is nou eenmaal de afweging van lpg of diesel.
Bij een lpg auto kan ik veel groter rijden tegen minder kosten.
Als ik mijn huidige auto op diesel zou rijden dan ben ik 300 euro aan wegenbelasting kwijt, nu 193 euro.
Als je dan naar verbruik kijkt, dan rijd een diesel ook niet zuiniger dan 1 op 15 a 16.
Als je kijkt naar onderhoud is een diesel vriendelijker en bedrijfszeker, alhoewel ik dat ook minder vind worden gezien de problemen hier op de site aan brandstofpompen, turbo,EGR,commonrail,verstuivers.
Op lpg kan het gewoon goed gaan, maar je kunt ook een ramp op wielen treffen, dat is bij een diesel minder.
Tot 15.000km benzine, tot 25.000km lpg, daarboven zou ik gaan dieselen.
Bij hoge jaarkilometrage word een diesel gunstiger vanwege de langere levensduur.
Persoonlijk vind ik, gezien mijn ervaringen ook met lpg, dat een lpg auto bij 250 a 300.000km gewoon op is.
Het mooie is er dan vanaf en je komt in forse kosten, dan is een diesel nog lange niet op.
Maarja, alles is een afweging.
16 jaar
Dat vind ik mooi uitgelegd.
Ik vind persoonlijk diesel het best rijden, vaak sneller dan een benzine-uitvoering en qua lawaai zitten ze tegenwoordig heel goed.
We hebben er gister nog eens over gepraat maar het word geen benzine, maar een LPG of een diesel.
Een golf variant op LPG is qua belasting goed te doen en net wat bubi zegt, het licht er maar net aan hoe de auto onderhouden en bereden is.
Maar een diesel rijd gewoon beter.
Mischien moet ik maar een fiets gaan kopen ;-)
16 jaar
[quote=primera p11]Dat is nou eenmaal de afweging van lpg of diesel.
Bij een lpg auto kan ik veel groter rijden tegen minder kosten.
Als ik mijn huidige auto op diesel zou rijden dan ben ik 300 euro aan wegenbelasting kwijt, nu 193 euro.
Als je dan naar verbruik kijkt, dan rijd een diesel ook niet zuiniger dan 1 op 15 a 16.
Als je kijkt naar onderhoud is een diesel vriendelijker en bedrijfszeker, alhoewel ik dat ook minder vind worden gezien de problemen hier op de site aan brandstofpompen, turbo,EGR,commonrail,verstuivers.
Op lpg kan het gewoon goed gaan, maar je kunt ook een ramp op wielen treffen, dat is bij een diesel minder.
Tot 15.000km benzine, tot 25.000km lpg, daarboven zou ik gaan dieselen.
Bij hoge jaarkilometrage word een diesel gunstiger vanwege de langere levensduur.
Persoonlijk vind ik, gezien mijn ervaringen ook met lpg, dat een lpg auto bij 250 a 300.000km gewoon op is.
Het mooie is er dan vanaf en je komt in forse kosten, dan is een diesel nog lange niet op.
Maarja, alles is een afweging.[/quote]
110 pk TDI in een golf ga je bij normaal gebruik 1:18 mee rijden.
Houd er ook rekening mee dat als je een LPG auto koopt, en die boven de 200.000 km rijd hij zeer snel in waarde zakt. (aan de straatstenen niet te slijten) Een TDI blijft vraag naar en houd zijn waarde veel langer vast. (bij de genoemde 3 ton is hij net halverwege)
Hallo Harry, ik rijd nu een primera, iets vergelijkbaars is dan een passat.
En die rijden echt niet veel zuiniger als 1 op 15 a 16.
Een golf die haalt wel 1 op 18.
Daarom moet je lpg jong kopen met weinig km.
Dan kun je er nog wat afrijden.
Een diesel kun je met 2 ton nog wel kopen, maar de rest eromheen gaat ook kapot, net zo snel als benzine of lpg.
Maar de duurzaamheid van een diesel is niet vergelijken met een lpg wagen.
Daarom zei ik al, bij meer dan 25.000km per jaar is een diesel gewoon een betere keus.
En daaronder kun je er met lpg leuk uitspringen.
Tegen de tijd dat mijn autos weggaan vallen ze allemaal in de categorie: u kunt er altijd 1000 euro voor krijgen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar