Ik ben in het bezit van een Golf GTI type 1 uit 1982. De vorige eigenaar is nogal creatief geweest met de elektische installatie (bedrading). Wie kan mij helpen om dit weer in goede staat terug te krijgen zodat dit de originele bedrading weer een beetje benaderd? Het lijkt nu meer op spaghetti.Tevens zijn er drie VDO meters in de middenconsole ingebouwd, een voltmeter, een olietemperatuurmeter en een drukmeter. Kan iemand mij adviseren hoe ik deze aansluit en waarop (in het motorcompartiment)? Alle hulp is welkom, bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De vraag is of je het wel origineel moet maken! De zekeeringkasten van dit type golf zijn een drama!!
Als alles werkt de draden opnieuw op een schema zetten.
Met betrekking tot de VDO meters, olie temp. is geen probleem maar de druk wel. De aansluiting is goed te maken maar de meter staat te dansen bij stationair toerental. dat is een rottig gezicht en je denkt dat er iets stuk is.
Daarom bijvoorbeeld je oliedrukschakelaar vervangen door een VDO exemplaar van de VW dealer en niet van een VDO dealer (dan blijft het lampje flauw branden bij stationair toerental.
Wat voor motor (1.8 of 1.6) dan zal ik kijken of ik aan de aansluitingen en de nummers van de toebehoren kan komen.
Welke max druk staat op de drukmeter (belangrijk i.v.m. de bijbehorende gever)?
Ik neem aan dat de olietemp.meter 150 graden is?
Ik hoor het wel, jurgen
Hallo Jurgen,
Bedankt voor je reactie.De bedrading onder de motorkap heb ik inmiddels (zelf) weer redelijk netjes gemaakt en ik weet ook al waar ik de VDO instrumenten op aan moet sluiten. De sensor die op de zijkant van mijn motorblok zit (1.8i/ DX) heb ik vervangen door één van VDO met twee aansluitingen, één waarschuwingscontact en één voor de vrariabele drukmeting.
Ik heb er echter een probleem bij gekregen, nu brand continu mijn oliewaarschuwingslampje behalve als hij stationair draait. Als het toerental zo rond de 1200 á 1300 toeren komt gaat ij branden. De andere sensor bovenop het oliefilter heb ik ook reeds door een nieuwe vervangen. Ik moet wel zeggen dat ik er een andere tellerset (zonder MFA) in heb gezet, bij de tellerset met MFA brandde het lampje niet maar voor hetzelfde geld werkte dit niet op deze tellerset, deze hoort er namelijk origineel niet in, mijn auto had origineel een 1.6i motor.
Momenteel weet ik even niet waar ik het moet zoeken, dacht zelf misschien dat de oliepomp niet helemaal lekker is?
Als jij nog een voorstel hebt dan hoor ik dat graag.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar