Hallo, eerste post (opgepast het is een lange) hier en niet onnodig ;)
Heb een oud Golfje en het olieverbuik is schrikbarend. Na een tocht van ongeveer 300 km is de helft van de olie opgebruikt (het peilstokje gaat van vol naar half). Motor start ook moelijker als je even stopt tijdens zo een tocht.
Bijkomend weetje: de wagen staat binnen in een garage en achter de uitlaat, tegen de muur, zitten zwarte uitgespuwde olievlekjes.
Ikzelf ben al zo ver dat het wellicht aan de motor zal liggen, maar ik zoek dus technisch advies om het probleem op te lossen.
Ben al bij een VW garage gaan vragen om het probleem te verhelpen en het volgende stelden zij voor:
al de rubbers van de motor vervangen en een nieuwe radiator plaatsen; kostprijs 375¤.
Mijn vraag: is hetgene zij voorstellen de ideale oplossing?
Wetende dat een complete revisie op 800¤ kwam zou ik het GEK vinden om eerst 375¤ uit geven om alsnog 800¤ te betalen om het op te lossen!
Alvast bedankt voor de reacties!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan je voor dat geld niet beter een ruil blok halen bij de sloop ?
Dit blok is in het algemeen bekend als een olieboot, zou ook een blok van de sloop halen maar dan een 1.3 uit een golf 2 met carb.
succes
ik sluiit mij aan bij harry, 1.3 van golf 2 kan er zo in en zijn een stuk beter. voor ong. 400 tot 500,- heb je een compleet blok. snap trouwen niet wat de radiateur met olie verbruik heeft te maken. maar in ieder geval succes
Kunt het ook nog anders doen; kunt ook een hele golf 2 opkopen (marktplaats of iets dergelijks) voor geschat ca 250¤, kun je eerst even kijken hoe het blokje loopt en of de olie er niet uitspuit. Hier haal je de motor en radiateur uit, verder ook alles wat bruikbaar is en laat de golf door een sloper ophalen.
succes
voor E 250,- is wel een golf te koop op marktplaats en ook vast wel een exemplaar wat een goede motor heeft. is niet zo'n slecht idee van harry. heb je ook meteen wat reserve onderdelen achter de hand. en je beurt bij een erkende sloper ook nog eens 65,- voor het wrak. dus goedkoper kan het niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar