close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: EPC indicatie en verlies vermogen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

Een lupo die de EPC melding geeft. Ik begrijp dat EPC voor Elektronic Power Control gaat en de kwalen lijken hierdoor te komen. Met VAGcom uitgelezen, maar de enige 2 foutmeldingen die ik krijg zijn Brakeswitch (bekend probleem) en lambda sensor too slow.

De kwaal: bij zowel koude als warme motor, belast en onbelast reageert de motor niet op het gaspedaal. Hij blijft dan stationair draaien op +/- 800rpm en reageert helemaal niet op het gaspedaal: dus ook niet "proberen" met slechte menging ofzo. na 3 of 4 seconde pakt hij het weer op en rijdt hij weer door. Dit gebeurt soms om de 30 seconde, en soms kan ik 40km rijden zonder dat het gebeurt.....

Dit gebeurt zowel in zijn vrij/danwel koppeling ingetrapt als in zijn versnelling. Motor slaat niet af en blijft netjes stationair, dus geen brandstof probleem. Geprobeerd om met de Vagscope de gaspedaal stand uit te lezen, maar kan niet het juiste kanaal vinden waardoor ik niet kan zien of de stand van het gaspedaal juist geregistreerd wordt bij het voordoen van dit probleem.

Iemand bekend met dit probleem?

Geplaatst door

Dolf-Golf (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vervang eens de remlichtschakelaar,normaal als je de rem iets ingetrapt houdt en je geeft gas dan blijft hij hangen op 1200 toeren bij sommige types,misschien dat remlichtschakelaar dat signaal blijft geven terwijl je dus niet remt,dus ok geen gas kan geven.
Lambdasonde storing kan liggen aan de sonde zelf of een ecu update kan dit verhelpen.

ricky 10
badge

14 jaar

Dat zou betekenen dat ik dat dat heel makkelijk kan testen door zelf de rem in te trappen en gas proberen te geven in zijn vrij lijkt me door daadwerkelijk die schakelaar in te drukken?

Remschakelaar laat ik sowieso vervangen, maar dacht dat dit 2 losstaande problemen waren. Ik ga eens testen!

Alvast bedankt.

Dolf-Golf 0
badge

14 jaar

Nee, als je tijdens het rijden de rem even in zou trappen, zou het toerentel weg vallen..

Zou inderdaad eerst de remlichtschakelaar vernieuwen..

De storing van de lambda zou ik ook gelijk verhelpen, indien deze erin blijft staan, maar dat zal niks te maken hebben met het niet reageren van het gaspedaal.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.