close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Erg inhouden van de auto

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i AUT type ABS

Dames en Heren,
Bij koude motor houdt mijn passat na een meter of 100 zo erg in dat ik bijna stil kom te staan. Als ik met het gas speel pakt hij weer op. Deze gebeurtenis herhaalt zich een keer of 3 daarna loopt de auto enigszin normaal, dwz. je voelt dat hij soms qua vermogen/aandrijving inzakt maar lang niet zo erg als wanneer ik net wegrijd. Als ik de auto een tijdje stationair laat draaien begint de motor na een paar minuten erg te stotteren en te rammelen, dit gebeurt ook een keer of 3. Als ik daarna wegrijd houdt hij ook weer in. Als ik een stuk gereden heb en de motor goed warm is doet de auto precies hetzelfde als ik een minuut of 10 geparkeert heb. Toen ik de auto 2 jaar geleden heb gekocht hield hij ook in maar echt minimaal (volgens de verkoper omdat hij al ruim 1 jaar stil had gestaan). Tot nu toe geprobeert : koelwatersensor, inspuitunit ivm gasklepsensor, benzinepomp, ontluchting van de tank doorblazen. Al het genoemde heeft geen ruk uitgemaakt, de auto doet nog steeds hetzelfde. Heeft er iemand enig idee wat er nog aan zou kunnen schelen?? De auto is 3x uitgelezen waarvan 1x bij de VW-dealer, er is niets geconstateerd wat elektronica betreft. HELP MIJ!!!!

Geplaatst door

Rob1506 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

rob heb je alle vacuum leidingen al gecontroleerd en de voetpakking of deze nog goed is.
zijn de bougie kabels goed en hoe zit het met de verdeelkap en rotor en de bobine.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

Hoi Jan,

Ik ga er vanuit dat de garage waar de auto al sinds ik hem heb in onderhoud is eerst al dit soort "goedkope" dingen gecheckt heeft. Maar voor de zekerheid zal ik morgen even contact met hen opnemen. De dingen die je noemt zijn in iedergeval niet vervangen. De volgende onderdelen die zij nog willen gaan vervangen : ontsteking en daarna de computer van de automaat.

Is het misschien zinvol om alle vacuumslangen/bougiekabels etc sowieso te vervangen door nieuwe? Moet ik dan alleen die slangen vervangen die van en naar de inspuitunit gaan, maw. Kan ik dit zelf?

Rob1506 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.