Het flexibel deel van de uitlaat moet vervangen worden voor apk, nu heb ik een bocht hier liggen nieuw met flex deel.
Op internet lees ik verschillende verhalen.. wel of geen brug nodig? Is het te doen met een grote krik en assteunen? Of lukt dit niet met de draai die je moet maken
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als dit een voorpijp is die van origineel 1 delig naar 2 delig gaat dan kan het voorste deel er net tussendoor met wat gestuur en geduw en gedraai, ook onderste motorsteun ff losmaken zodat je het blok opzij kunt duwen. Op een brug is beter voor je lichaam ;)
Bedankt voor de reactie, de pijp die ik heb liggen is deze:
Zover ik heb kunnen zien zit precies dezelfde pijp er nu ook onder..
7 jaar
Sorry mijn vorige bericht was niet helemaal juist want zoals ik het uitlegde dan bedoelde ik eigenlijk als het 1 geheel is (zoals op jouw foto) en niet 2 delig. Een 2 delige pijp monteer je makkelijk maar bij die pijp op jouw foto (origineel) dan gaat het net aan met enigszins een klein beetje grof geweld/geduw. Op een brug scheelt een hoop werk iig.
Inderdaad erg lastig, met een hoop gevloek getier en duw en trekwerk heb ik eindelijk het flexibele deel eronder weg. Maar nu ben ik al een uur bezig om de nieuwe eronder te krijgen. Pfff krijg hem niet tussen het subframe door en heb de auto mooi hoog de lucht in.
Iemand een gouden tip? Speciale manier van draaien?
7 jaar
Zie: https://imgur.com/a/C0HRC voor de 2 pijpen naast elkaar... ik heb een azd motor en deze nieuwe flexpijp is voor een bcb motor.
Zit een klein beetje verschil in want kan net de draai niet maken... maargoed zo te zien mijn oude deel mist alleen het gaas om het flexibele deel is dit afkeur voor apk??
https://imgur.com/a/aAicW
7 jaar
Heb je wel de onderste motorsteun los zodat je het blok weg kunt duwen? Misschien raak je de aandrijfas, anders die ook even alleen losschroeven van de bak.
Dat oude deel is sowieso niet origineel, daar is al eens een flexideel tussen gelast zo te zien. Nee als het gaas weg is dan is het gewoon goedkeur mits er geen gassen lekken maar vaak is dat dan al wel het geval.
Ja heb nu de oude bocht er maar weer even onder gezet, alleen nog niet vast aan de katalysator gezet.
Morgen eens goed checken of hij hier goed gasdicht is.
Nee had de onderste motorsteun niet losgehaald, de oude bocht krijg ik er door middel van draaien precies tussendoor.. met deze nieuwe pijp merk je toch dat hij er niet mooi tussen door wil. En dan vooral het einde met de 2 pinnen.
7 jaar
Oude stuk pijp met flexibel deel was dus gewoon prima.. gisteren de auto laten keuren en niks geen problemen. enkel een adviespuntje van een iets lekkende schokdemper achter.
Tijdens de viergasmeting rookte de auto enorm :O maar toch was de meting gelukkig goed!
7 jaar
Het flexdeel kan op den duur wel uitrekken en toch lek gaan , maar dat is van latere zorg ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar